موضوعات داغ

تعویض موتور موتورسیکلت‌ها با موتورهای انژکتوری و برقی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، یکی از اصلی ترین محورهایی که این ستاد برای کنترل آلایندگی موتورها قصد اجرایی کردن آن را دارد تعویض موتور موتورسیکلت‌ها با موتورهای انژکتوری و برقی است.
به نقل از ایلنا، سید نواب حسینی‌منش در خصوص آمار معاینه فنی در سال 97 توضیح داد که در این سال دو میلیون و 400 هزار خودرو مشمول معاینه فنی بوده که از این حدود یک میلیون و 800 هزار خودرو برگ معاینه فنی خود را دریافت کرده و مابقی در این راستا اقدامی نکرده اند. در یک ماهه نخست سال جاری نیز 8 درصد نسبت به سال گذشته بر تعداد مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی افزوده شده است.
وی در ادامه توضیح داد که جریمه عدم دریافت برگ معاینه فنی در سال جدید نیز کماکان 50 هزار تومان است.
حسینی‌منش در ادامه در خصوص تعداد مراکز معاینه و دوربین های مرزی معاینه فنی نیز توضیح داد که ستاد معاینه فنی به دنبال آن است که مراکز معاینه فنی را در سال 98 افزایش داده و به 60 مرکز برساند. همچنین این مرکز نیمی‌از دوربین های مرزی را به کد تخلف مجهز کرده و این دوربین ها فعال شده‌اند و در حال جریمه خودروها هستند و نیمی دیگر در دست اقدام می باشند.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درخصوص وضعیت آلایندگی موتورسیکلت‌ها نیز بیان کرد که این مرکز قصد دارد در سال جدید تمرکز بیشتری برای کنترل آلایندگی موتورسیکلت‌ها در پایتخت به خرج دهد و مهم‌ترین برنامه در این راستا نیز، تعویض موتور (engine) موتورسیکلت‌ها و برقی کردن یا انژکتوری کردن آنهاست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد