موضوعات داغ

4 دلیل محبوبیت پورشه باکستر؛ دلبری یک آلمانی خاص!

عکس مطلب اول
خرید یک خودرو لوکس و گران‌قیمت در ایران می‌تواند کار نسبتاً دشواری باشد. زمانی که قرار است شما مبلغ گزافی را برای یک خودرو لوکس بپردازید، انتظار دارید که خودرو موردنظر علاوه بر زیبایی دارای کارایی و امکانات سطح بالایی نیز باشد. حتی اگر بودجه کافی برای خرید چنین خودروهایی داشته باشید، بازهم راه سختی پیش روی شما است و تصمیم‌گیری برای خرید چنین خودروهایی بسیار سخت است؛ اما پورشه باکستر ثابت کرده است که حتی باقیمت‌های نجومی نیز محبوبیت بسیار زیادی نزد جوانان ثروتمند ایرانی دارد.
اگرچه تعداد پورشه باکستر های واردشده به ایران زیاد نیست و طرفدارهای خودروهای رودستر یا کروک در سراسر جهان رو به کاهش است؛ اما این خودرو خاص توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. بازار خریدوفروش پورشه باکستر های صفر و دست‌دوم سایت دیوار نیز نمایانگر علاقه شدید بسیاری از جوانان ثروتمند ایرانی به این خودرو است و حتی قیمت پورشه باکستر نیز مانعی برای بسیاری از افراد نشده است. بااین‌حال چه عواملی در جذب این‌همه طرفدار تأثیرگذار بوده است؟ در اینجا ما به 4 دلیل محبوبیت پورشه باکستر در ایران و سراسر جهان اشاره خواهیم کرد.
پورشه باکستر

پورشه باکستر

موتور قدرتمند پورشه باکستر
یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب شده است تا خرید پورشه باکستر به یک گزینه رویایی برای بسیاری از افراد بدل شود، استفاده از یک موتور بسیار قدرتمند در قلب این رودستر است. پورشه همواره به‌عنوان یکی از بهترین سازندگان موتور مطرح بوده است و همکاری‌های زیادی در این زمینه با سایر غول‌های صنعت خودروسازی انجام داده است. موتورهای جدید پورشه باکستر از نوع 4 سیلندر خطی هستند که در حجم‌های 2.0 و 2.5 لیتری به بازار عرضه‌شده‌اند.
نکته قابل‌توجه این است که موتور 2.0 لیتری پورشه باکستر 345 اسب بخار نیرو تولید می‌کند که شتاب آن را به 4.0 ثانیه و نهایت سرعت آن را به 285 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. موتور 2.5 لیتری نیز با تولید 361 اسب بخار می‌تواند در 3.9 ثانیه پورشه باکستر s را از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. نهایت سرعت این خودرو نیز 290 کیلومتر بر ساعت است. به‌این‌ترتیب با خرید پورشه باکستر می‌توانید صاحب یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان شوید.
پورشه باکستر

پورشه باکستر

طراحی اصیل و جذاب
بدون شک زمانی که قصد خرید یک خودرو لوکس و گران‌قیمت را دارید می‌خواهید صاحب خودرویی شوید که توجه‌های زیادی را در خیابان به خود جلب کند. پورشه باکستر بدون شک یکی از خاص‌ترین خودروهای موجود در خیابان است و می‌تواند این خواسته شما را به بهترین شکل پاسخ دهد. زبان طراحی باکستر تلفیقی از طراحی‌های کلاسیک پورشه و المان‌های مدرن است که سبب شده است این خودرو همچون الماسی درخشان در هر جاده و خیابانی بدرخشد. بدون شک یکی از عواملی که بر روی میزان نسبتاً بالای فروش پورشه باکستر در مقایسه با سایر رودسترها تأثیر گذاشته است همین طراحی جذاب و خاص است.
توضیحات

توضیحات


کابین لوکس
قطعاً یک خودروی لوکس باید علاوه بر طراحی و ظاهر جذاب دارای امکانات رفاهی و کابین لوکسی نیز باشد. خوشبختانه از این بابت هم دل‌نگرانی خاصی در مورد پورشه باکستر برای خریداران این خودرو وجود نخواهد داشت. قطعات کنسول سفارشی، استفاده گسترده از چرم و فریم‌های لوکس استفاده‌شده در کابین پورشه باکستر سبب شده است که در نگاه اول متوجه کیفیت سطح بالای این خودرو شوید. علاوه بر موتور قدرتمند، نوع طراحی و استایل خاص صندلی‌های این خودرو دو سرنشینه حس و حالی مانند راندن یک خودرو مسابقه‌ای را به شما منتقل خواهد کرد. در کنار کیفیت بالای قطعات امکانات رفاهی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارند و صفحه‌نمایش جدید به همراه سیستم تهویه‌های ارتفاع یافته به بهترین شکل به فرمان‌های راننده و سرنشین پاسخ خواهند داد.
پورشه باکستر

پورشه باکستر

راحتی شگفت‌انگیز
مسلماً یکی از ویژگی‌های خودروهای رودستر و مسابقه‌ای این است که به‌عنوان یک قاعده کلی چندان راحت به نظر نمی‌رسند. اگر شما یک‌بار تجربه سواری یا حضور در چنین خودروهایی را داشته باشید به‌خوبی می‌توانید به این نکته پی ببرید که در چنین خودروهایی راحتی راننده و سرنشین‌ها قربانی سرعت و فرمان پذیری بهتر خودرو شده است. این موضوع تقریباً به‌عنوان یک عامل آزاردهنده در تمام خودروهای این‌چنینی از ارزان‌ترین تا گران‌ترین آن‌ها دیده می‌شود. علاوه بر این ارتفاع کم این خودرو از سطح زمین مشکلات زیادی را برای صاحبان آن‌ها در خیابان‌های سطح شهر ایجاد کرده است.
اما در مورد پورشه باکستر باید تجدیدنظر کنید. زیرا طراحان آلمانی این خودرو تمام تلاش خود را کرده‌اند تا راحتی راننده و سرنشین در بالاترین سطح قرار داشته باشد و فضای کافی برای آن‌ها فراهم گردد. علاوه بر این ارتفاع شاسی خودرو از سطح زمین به مقدار کمی نسبت به نسل‌های قبلی افزایش پیداکرده است که شاید چندان زیاد نباشد اما از مشکلات احتمالی زیادی جلوگیری خواهد کرد. به‌این‌ترتیب شاید قیمت پورشه باکستر از سایر رقبا کمی بیشتر باشد اما دلایل قانع‌کننده این برای این قیمت بیشتر دیده می‌شود.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد