موضوعات داغ

قبل از خرید بی ام و x3 به نقاط مثبت و منفی آن توجه کنید

عکس مطلب اول
اگر خرید بی ام و x3 را به عنوان گزینه‌ای برای صاحب خودرو شدن در نظر گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم که کمی بیشتر فکر کنید و نکات مثبت و منفی ذکر شده در این مطلب را به خاطر داشته باشید. البته هدف ما منفی بافی در مورد این خودرو نیست و به طور کامل به نقاط قوت و نقاط ضعف آن خواهیم پرداخت. در وهله اول بی ام و x3 به عنوان یک شاسی بلند با اندازه متوسط شناخته می‌شود که ظاهر نسبتاً زیبایی دارد و همانند سایر خودروهای بی ام و از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است.
البته فعالان بازار خرید و فروش بی ام و x3 می‌توانند ایرادات جزئی‌تر و حساس‌تری به این خودرو بگیرند که در ادامه بیشتر آنها را معرفی می‌کنیم.
بررسی قیمت بی ام و x3
بررسی فرایند خرید را از قیمت خودرو شروع می‌کنیم، زیرا معمولاً تا پول خرید یک خودرو را نداشته باشید به خرید آن هم تمایل ندارید. از مدل‌های مختلف مربوط به سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ از بی ام و x3 در بازار ایران وجود دارد و شما دست بازی برای خرید خودرو دارید. اگر به فکر پرداخت قیمت بی ام و x3 مدل ۲۰۱۷ هستید باید مبلغی در حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آن کنار بگذارید. البته مدل‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در محدوده ۶۵۰ میلیون تومان و مدل‌های پایین‌تر از ۲۰۱۰ با قیمت‌هایی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان بازار فروخته می‌شوند. این صرفاً قیمت خود خودرو است و شما باید هزینه نگهداری و تعویض قطعات آن را هم در نظر بگیرید.
بی ام و x3

بی ام و x3

کیفیت رانندگی و مشخصات ظاهری
وقتی که از نمای دور به بی ام و x3 نگاه می‌کنید در همان گام اول توصیه ما این است که از آن انتظار یک خودروی شاسی بلند با کیفیت مانند شاسی بلندهای معروف بازار را نداشته باشید. این خودرو کیفیت ساخت بالایی دارد، اما انتظار شما هم باید در حد یک شاسی بلند کراس‎اور یا همان سایز متوسط باشد. با نگاه به قسمت سپر جلو و قسمت ورودی هوا در همان لحظه اول متوجه می‌شوی که این خودرو توسط شرکت بی ام و ساخته شده است. طراحی چراغ‌ها و بخش جلویی جذابیت خوبی برای خودرو به وجود آورده و تسلط راننده هم نسبت به قسمت جلویی آن مناسب است.
در قسمت بقل خودرو شاهد استفاده از خطوطی مناسب و برجسته هستیم که برای عضلانی نشان دادن خودرو استفاده شده است. طراحی شیشه‌های بقل و حتی شیشه جلو بسیار معمولی است و شاید به عنوان یکی از نقاط ضعف آن در نظر گرفته شد. توصیه می‌کنم که برای این خودرو از لاستیک‌های با اندازه بزرگتر مانند ۱۸ اینچ استفاده کنید که کمی هم خوانی برای آن به وجود بیاورید. یکی از نقاط قوت طراحی بدنه بی ام و x3 مربوط به قسمت عقب و درب عقب آن است که به نوعی فانتزی‎تر و جذاب‌تر است و برای شما یک تجربه جذاب خواهد بود.
وقتی که وارد خودرو بی ام و x3 می‌شوید، طراحی و کیفیت ساخت آن احتمالاً شما را راضی خواهد کرد. البته نسبت به خودروهای استاندارد موجود در بازار و انتظاری که از مدل‌های بالای مربوط به ۲۰۱۷ آن می‌رود، امکانات این خودرو نسبتاً کم است (البته نسبت به خودروهای ایرانی!). سیستم تعلیق این خودرو چندان دلنشین نیست و بهتر است از طی کردن مسیرهای آفرود با آن چشم‎پوشی کنید. این خودرو یک کراس‎اور فوق‎العاده برای جاده‌های شهری و مسافت‌های بین شهری است که تجربه‌ای از رانندگی منحصر به فرد و بدون خستگی را به شما خواهد داد.
بی ام و x3

بی ام و x3

مشخصات فنی و موتوری بی ام و x3
به محض استارت زدن خودرو و فشار دادن پدال گاز، عدم انتقال صدای موتور به اتاق یک امتیاز بزرگ برای آن محسوب می‌شود و مطمئن باشید که در سرعت‌های بالا هم همین وضعیت وجود دارد. طرفداران خرید بی ام و x3 باید بدانند که در این خودرو از یک موتور با حجم ۱۹۹۷ سی‌سی استفاده شده است که توانایی تولید نهایت قدرت ۱۸۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر را دارد. این حجم از قدرت و گشتاور برای یک خودروی کراس‎اور ایده‌آل است.
سیستم انتقال قدرت در این خودرو از نوع دو دیفرانسیل و گیربکس و آن ۸ دنده تیپ ترونیک است. به محض شروع به رانندگی متوجه هماهنگی عجیب بین موتور خودرو و سیستم جعبه دنده آن می‌شوید که رانندگی را برای شما بسیار راحت می‌کند. اگر بخواهید سرعت خودرو را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسانید لازم است که پدال گاز را در حدود 7.8 ثانیه فشار دهید. پس عملاً شتاب نسبتاً خوبی دارد و برای یک شاسی بلند سایز متوسط قابل توجیه است.
به عنوان توصیه نهایی اگر فقط یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دارید، از خرید بی ام و x3 منصرف شوید، زیرا هزینه نگهداری آن بیشتر از این حرف‎ها است.


منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/18
سلام و احترام خدمت نویسنده محترم و وب سایت خوب خودرو بانک
چنئ روزه که ازین دست مقالات میزارید . ضمن تشکر از زحماتتون آیا بهتر نیست مطالبی عنوان بشه که درخور حالو روز ملت و موضوعاتی که باهاش درگیر هستن باشه؟
آخه الان تو این وضعیت که ملت پول پراید ندارن کی براش مهمه که بی ام و فلان مدل چه نکاتی داره و فلان؟ نه واقعن کی میاد بخونه چند درصد چند نفر براشون مهمه که فلان ماشین المانی برم بخرم و ببینم نکات مثبت منفیش چیه ملت تو ایرانیش موندن اینا همه ی زمانی آرزو بودن ولی الان تو رویامون هم نیستن پودر شدن تو هوا حلل شدن رفت پی کارش.
باتشکر.
1398/2/19
سلام دوست عزیز همه ی ما شرایط بد داریم با تمام وجود حس میکنیم اما برای مصال بنده ای که توان خرید این خودرو ندارم و از علاقه مندان صنعت خودرو هستم خواندن این چنین مقاله هایی برام خیلی با ارزشه از طرفی به قول شما مردم توان خرید پراید هم ندارن پس گروه خودرو بانک باید بیاد دوچرخه یا پیکان بررسی کنه!!
1399/12/17
داداش تو پول نداري كاري به بقيه نداشته باش . ما عمري بي ام و سوار بوديم . شما همون پرايدت بچسب. خدا رو شكر ملت هم وضعشون خوبه. هم امنيت، هم اقتصاد .