موضوعات داغ

به زودی 100 هزار خودرو به بازار عرضه می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
صادق نجفی دستیار ویژه وزیر صمت در بازدید از نمایشگاه قطعات خودرو سایپا و ایران‌خودرو اظهار داشت: بخشی از قطعات خودروهای ناقصی این دو خودروساز بزرگ تامین شده و به زودی علاوه بر عرضه روزانه، بیش از ۱۰۰ هزار خودرو نیز روانه بازار خواهد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: اینجا یکی از سنگرهای خط مقدم جنگ اقتصادی بوده و به گفته رهبر انقلاب باید با تمام قوا ایستاد و کار کرد. وی افزود: در کشور توان طراحی، ریخته‌گری، ماشین افزار و تامین مواد اولیه مورد نیاز وجود دارد و این قطعاتی که در این نمایشگاه وجود دارد را ما مدت‌ها پیش می‌توانستیم بسازیم، اما در این زمینه غفلت کردیم. به نمایش گذاشتن این قطعات وارداتی برای جوانان، متخصصان، استارت‌آپ ها، صنعتگران و صاحبان کارخانه‌های که در حوزه فعالیت می‌کند، همه را پای کار می‌آورد و باعث افزایش تولید داخل می‌شود.
نجفی در ادامه درباره مشکلاتی که در این حوزه به وجود آمده گفت: دشمن برای جنگ اقتصادی نیرو چیده و مدیران سایپا و ایران‌خودرو فرماندهان این جنگ در این حوزه هستند که باید به آنها کمک کرد. همچنین در کشور مدیران و کارشناسانی می‌خواهیم که با تمام وجود برای کشور کار کنند.
دستیار ویژه وزیر صمت در ادامه درباره تسهیلات درخواستی قطعه‌سازان بیان داشت: ۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلاتی که قطعه‌سازان درخواست داده بودند پرداخت شد و در بخشی از پرداختی‌ها نیز مشکل ارزی وجود داشت که با هماهنگی وزیر صمت با بانک مرکزی این مشکل رفع شد.
وی در ادامه تصریح کرد: سایپا و ایران‌خودرو روزانه بیش از ۲ هزار خودرو عرضه می‌کند و این نشان از تلاش آنها است. همچنین حدود ۱۴۰ هزار خودروی ناقصی در پارکینگ‌های ایران‌خودرو و سایپا وجود دارد که بخشی از این مشکلات رفع شده و این خودروها به زودی تکمیل خواهند شد.
دستیار ویژه وزیر صمت در ادامه درباره داخلی سازی قطعات گفت: این قابل قبول نیست که مردم به خاطر مشکلاتی که برای صنعت خودرو به وجود آمده با مشکلاتی مواجه شوند و در همین زمینه به خودروسازان اخطار می‌دهیم. خودروسازان باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنند. در ۸ سال دفاع مقدس با دست‌های خالی جنگیدیم و امروز نیز می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم. اگر این روند ادامه پیدا کند در چند ماه آینده بیش از ۹۰ درصد از قطعات وارداتی را در داخل تولید خواهیم کرد.
وی در پایان بیان داشت: فقط بخشی از گرانی مربوط به خودروسازان است و مواردی مانند نقدینگی جامعه، دلالان، سرمایه‌ای شدن خودرو و حتی فضای مجازی باعث این افزایش قیمت‌ها شده‌اند. البته اگر عرضه و تقاضا متعادل شود، بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/7
وعده پشت وعده همش هم دروغ دروغ دروغ دروغ