موضوعات داغ

هایپرکار هیبریدی فراری از راه رسید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
یک ماهی می شود که شایعه طراحی و ساخت یک خودروی هایپرکار هیبریدی از سوی کمپانی خودروسازی فراری تبدیل به سوژه داغ برای رسانه های خبری شده است و پس از تایید این موضوع از سوی شرکت سازنده و انتشار تیزرهای متعدد، در نهایت هایپرکار جدید فراری با سیستم محرک ترکیبی معرفی شد و امروز در خودروبانک سعی داریم مروری کلی بر روی ویژگی های اصلی این خودرو و همچنین قوی ترین محصول حال حاضر این خودروساز ایتالیایی داشته باشیم.
به لطف خودروی "فراری لافراری"، سیستم های محرک هیبریدی جای خود را در بین محصولات فراری پیدا کرده و حالا این خودروساز ایتالیایی برای طراحی و ساخت جدیدترین محصول خود از سیستم محرک ترکیبی با خروجی قدرت بسیار خوب 986 اسب بخاری استفاده کرده است. محصول جدید فراری با نام SF90 Stradale معرفی شده و قطعا تبدیل به یکی از ارزشمندترین محصولات فراری در تاریخچه این شرکت خواهد شد.
مهم ترین چیزی که در خودروی فراری SF90 Stradale مورد توجه قرار گرفته است، سیستم محرک ترکیبی اتومبیل خواهد بود که به کاربران خود اجازه شارژ مجموعه باتری‌های اتومبیل با اتصال به خروجی برق شهری و یا ایستگاه شارژ، سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک و همچنین بهینه سازی مصرف سوخت را هدیه می دهد و از طرفی دیگر، مشتریان فراری صاحب قوی‌ترین ساخته این شرکت تا به امروز خواهند شد که در مجموع می تواند 986 اسب بخار قدرت تولید کند.

فراری SF90 Stradale

فراری SF90 Stradale


به طور دقیق تر، قلب تپنده فراری SF90 Stradale متشکل از یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر خواهد بود که به تنهایی می تواند خروجی قدرت 769 اسب بخاری در کنار گشتاور 800 نیوتن متری تولید کند، اما وقتی این نیرو با حمایت 3 موتور الکتریکی حمایت شود، حداکثر خروجی قدرت اتومبیل به مرز 986 اسب بخار خواهد رسید تا فراری SF90 Stradale قوی ترین محصولی باشد که شرکت خودروسازی فراری تا به امروز راه اندازی خواهد کرد.
برای انتقال نیروی پیشرانه درون سوز یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه مورد استفاده قرار گرفته است که برای اولین بار شاهد استفاده از آن در بین محصولات سوپراسپرت فراری، فارغ از خودروی GTC4Lusso هستیم که نیروی موتور را دریافت و سپس به تمامی چرخ های اتومبیل ارسال می کند تا نتیجه آن ثبت شتاب 2.5 ثانیه از حالت سکون تا سرعت 96 کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت 339 کیلومتر برساعت باشد.

فراری SF90 Stradale

فراری SF90 Stradale


اگر در مسیرهای شهری تصمیم به استفاده از ساخته محشر فراری داشته باشید، امکان فعال سازی سیستم محرک الکتریکی اتومبیل به تنهایی فراهم شده است و در صورت شارژ کامل باتری های لیتیوم یون اتومبیل، کاربران می توانند تا حداکثر 25 کیلومتر و تا حداکثر سرعت 135 کیلومتر برساعت در حالت تمام الکتریکی رانندگی کنند و در صورت اتمام شارژ باتری های اتومبیل می توانند در زمان استراحت خود و با اتصال اتومبیل به برق، نیروی از دست رفته باتری های اتومبیل را احیا کنند. هرچند حالت های دیگری هم برای فراری SF90 Stradale تعریف شده است که مربوط به حالت های اسپرت اتومبیل خواهد شد.
به طور کلی، فراری SF90 Stradale حداقل وزن خشک 1570 کیلوگرمی خواهد داشت که حدود 13 کیلوگرم نسبت به خودروی "فراری لافراری" وزن کمتری دارد و در عین حال حدود 20 درصد شاسی محکم تر و همچنین حدود 40 درصد پایداری بیشتری بدون اضافه کردن وزن غیرضروری نسبت به خودروی فراری لافراری خواهد داشت.
در پایان شرکت خودروسازی فراری هیچگونه صحبتی در رابطه با برنامه تولید و یا قیمت پایه اتومبیل به میان نیاورده است، اما می توان انتظار داشت که این خودرو در سال جاری و با قیمتی بالا همچون فراری لافراری به فروش خواهد رسید.


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/10
در یک کلام : محشره!