موضوعات داغ

خودروسازان با وجود هشدار نبود برخی قطعات به تولید خودرو ناقص ادامه میدهند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
صنایع تولیدی کروز یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تامین‌کننده قطعات در صنعت خودروسازی کشورمان است که حمید کشاورز یکی از مالکین اصلی این صنایع محسوب می شود.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو و به گزارش خودروبانک، وی به تازگی عنوان کرده است که خودروسازان با وجود آنکه پیش از این نسبت به مشکلات تامین برخی قطعات به آن ها هشدار داده شده همچنان به تولید محصولات خود ادامه می دهند.
بنا به گفته وی پیش از آغاز تحریم ها کاملا قابل پیش بینی بود که در تامین مواد اولیه به مشکل خواهیم خورد و این اتفاق درست مشابه شرایطی است که در سال 91 برای خودروی 206 صورت پذیرفت.
کشاورز بزرگترین و اصلی ترین مشکل فعلی کشور را ثابت نگه داشتن قیمت دلار دانسته و توضیح داد که بسیاری از اتفاقاتی که این روزها در صنعت خودروسازی کشورمان شاهد رخ دادن آن ها هستیم ربطی به تحریم ها نداشته و به نحوی مدیریت این صنعت باز می گردد.
این فعال صنعت خودروسازی همچنین به وابستگی 20 درصدی تولید در صنعت خودروسازی کشورمان به کشور های خارجی اشاره کرده و افزود که از نظر قیمتی تا 70 درصد قطعات خودرو به ارز وابسته است که این روزها تامین اعتبارات ریالی، تخصیص ارز و رساندن پول به شرکای خارجی نیز مشکل ساز شده و بر سر راه قطعه سازان و دیگر فعالان صنعت خودروسازی کشورمان قرار گرفته است.
کشاورز در انتها نسبت به مطالبات 1200 میلیارد تومانی مجموعه کروز از دو خودروساز بزرگ کشورمان توضیح داد که مجموعه کروز نه تنها به دلیل جبران کسری حاصل از بدهی خودروسازان ناچار شده که با اعتبار خود از بانک ها تسهیلات بگیرد بلکه قطعاتی را که سایر قطعه سازان دیگر توانایی تولید آن ها را نداشته برای سایپا و ایران خودرو تامین می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد