موضوعات داغ

مجوز واردات خودرو در مقابل بخشی از تعهدات ارزی صادرکنندگان

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
موضوع واردات خودروهای دست دوم از جمله مصوبه های چالش برانگیزی است که مخالفان و موافقان بسیاری دارد. یکی از مخالفان سرسخت این مصوبه بانک مرکزی بوده چرا که این مسئله با محدودیت منابع ارزی مواجه است.
به نقل از پرشین خودرو، به گفته نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، سال گذشته واردات خودرو با توجه به آسیبی که به بازار ارز وارد می کرد ممنوع شد. اما این ممنوعیت جو روانی نامناسبی را در بازار خودرو به وجود آورده و سبب افزایش قیمت ها شد.
رضا علیزاده در این خصوص توضیح داد که برای جلوگیری از تنش و نابسامانی در بازار ارز، محدودیت در واردات خودرو کارساز نخواهد بود. در صورتی که به صادرکنندگانی که تعهد بازگرداندن ارز به کشور را دارند اجازه داده شود که درصدی از تعهداتشان را خودرو وارد کنند این امر ضمن اینکه مشوقی برای صادر کنندگان است کمک خواهد کرد که برای واردات نیازی به تامین ارز از داخل نشود.
بنا به گفته وی اعطای مجوز واردات خودرو در مقابل بخشی از تعهدات ارزی صادرکنندگان نیازمند کار کارشناسی و بررسی دقیق بوده و در صورتی که مورد موافقت دولت قرار بگیرد جو روانی بازار خودرو را مثبت تر کرده و سبب کاهش قیمت خودروها خواهد شد.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس در انتها توضیح داد که اگر خودروهای دست دوم زیر ۵ سال ساخت که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردارند وارد بازار کشورمان شوند قیمت ها در بازار شکسته شده و حتی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور نیز نوسازی خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد