موضوعات داغ

ترمز اتوماتیک به تویوتا هایلوکس هم رسید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا هایلوکس پر فروش ترین خودرو در کشور استرالیا است و حالا برای سال 2019 تویوتا قصد دارد تا این محصول موفق خود را از نظر ایمنی نیز ارتقا دهد. به این ترتیب تویوتا سیستم ترمز خودکار اضطراری را از این پس به صورت استاندارد در تمامی نسخه‌های هایلوکس نصب خواهد کرد. حالا هایلوکس حرف های بیشتری برای گفتن در برابر رقبایی مثل مرسدس بنز X کلاس، فورد رنجر و میتسوبیشی تریتون خواهد داشت.
سیستم ترمز خودکار اضطراری AEB در هایلوکس توانایی تشخیص عابران پیاده و دوچرخه سواران را نیز دارد. از دیگر امکانات جدیدی که هایلوکس به آن مجهز شده است می توان به کروز کنترل هوشمند، رادار بین خطوط به همراه کمکی فرمان و سیستم تشخیص علایم جاده اشاره کرد. این امکانات از اوایل امسال در هایلوکس های اروپا نصب شده بودند و حالا نوبت هایلوکس های استرالیا است که آنها را دریافت کنند.
تویوتا امیدوار است با اضافه شدن این امکانات به هایلوکس این خودرو بتواند 5 ستاره ایمنی را از موسسه ی ANCAP استرالیا دریافت کند. گرچه الان نیز تویوتا هایلوکس یک خودروی 5 ستاره است ولی تست تصادف آن در سال 2015 انجام شده است و تویوتا علاقه مند است تست تصادف این خودرو یکبار دیگر نیز با استانداردهای سال 2019 انجام شود.

تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس

قیمت تیپ های مختلف هایلوکس نیز در استرالیا 800 تا 875 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. البته جالب است رقیبی مثل فورد وقتی ترمز خودکار را روی فورد رنجر عرضه کرد تنها 250 دلار به قیمت خودرو اضافه کرد. این را هم بگوییم که اضافه شدن سیستم ترمز خودکار به میتسوبیشی تریتون قیمت این خودرو را 3 هزار دلار بالاتر برد.
تصمیم تویوتا مبنی بر نصب سیستم AEB در هایلوکس رقبای این خودرو را نیز تحت فشار قرار خواهد داد. نیسان ناوارا گرچه در اروپا به همراه سیستم AEB عرضه می شود ولی نیسان در استرالیا چنین آپشنی را عرضه نمی کند و همین باعث خواهد شد در برابر هایلوکس در موضع ضعف قرار گیرد.
مزدا، فولکس واگن، ایسوزو و هولدن نیز از دیگر رقبایی هستند که از این نظر در موضع ضعف قرار دارند. فولکس واگن نیز چون در حال کار روی نسل جدید آماروک است احتمالا تا سال 2022 تغییر خاصی را در مدل فعلی اعمال نکند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد