موضوعات داغ

آیا خودرو ارزان می‌شود؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
نوسانات ارز در طی یک سال و نیم گذشته با تاثیر بر قیمت قطعات خودرو و مواد اولیه سبب شده است که قیمت خودرو به صورت جهشی افزایش یابد به نحوی که حتی برخی از مدل ها افزایش پنج تا شش برابری قیمت را تجربه کرده اند.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علاوه بر عوامل مذکور عوامل متعدد دیگری نیز در گرانی خودرو موثر است. هجوم سرمایه‌های سرگردان، جولان دلالان و سودجویان در بازار خودرو، به هم خوردن نظام عرضه و تقاضا در بازار به دلیل کاهش تولیدات داخلی و قطع همکاری شرکتهای خارجی از جمله دلایل دیگر گرانی خودرو هاست. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این بازار در رکود کامل به سر می برد و بیشتر بازار را دلالان در دست گرفته اند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران نیز در این زمینه اظهار کرده است که بازار خودروی کشور در حال حاضر در رکود کامل به سر می برد و هیچگونه داد و ستدی در بازار صورت نمی گیرد.
به تازگی مشاور ویژه وزیر صمت در خصوص تولید خودرو در داخل کشور عنوان کرده است که در سال گذشته بیش از یک میلیون و نیم دستگاه خودرو تولید شده و صنعت خودروسازی به دنبال آن است که این آمار را در سال جاری نیز تکرار کند.
پیش بینی می شود اگر جو فعلی بازار خودرو حفظ شده و هیچ سیگنال منفی دیگری به این بازار تزریق نشود روند کنونی کاهش قیمت ها ادامه یافته و قیمت ها به تعادل برسند.
جالب است بدانید به گفته مدیرکل تعزیرات استان تهران دپو خودروها در پارکینگ خودروسازان به دلیل نبود قطعات بسیار ابتدایی صورت پذیرفته و خودروهای ناقص مدنظر خودروسازان به دلیل نبود قطعاتی مثل پخش خودرو تجاری سازی نشده و وارد بازار نمی شوند. این در حالی است که خودروسازان می‌توانند با کسر هزینه این قطعات ابتدایی، خودرو را به مشتری تحویل داده و جو روانی بازار را نیز آرام کنند. ادعای خودروسازان مبنی بر نبود قطعه و تولید ناقص خودروها در حالی مطرح می شود که فروش فوری آنها همچنان در حال اجرا بوده و این موضوع خود نشان دهنده یک پارادوکس است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/8
به گفته این مقام پایه بلند "پیش بینی می شود اگر جو فعلی بازار خودرو حفظ شده و هیچ سیگنال منفی دیگری به این بازار تزریق نشود روند کنونی کاهش قیمت ها ادامه یافته و قیمت ها به تعادل برسند"
به عبارتی مردم برای جلوگیری از گرانی مجدد خودرو دعا کنند که هیچ سیگنال منفی دیگری به بازار تزریق نشود...مگه تو این مملکت گل و بلبل سیگنال مثبت هم میشه ؟ مگه داریم ؟
1398/12/8
التوبه سیدا مرا ببخش عمرت دراز باد انشااله سالهای طولانی برقرار و سرزنده و سلامت و تندرست باشی .من فدای آن لحن و صدای قشنگت