موضوعات داغ

ده اتومبیل جذاب در تملک جرمی کلارکسون

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
جرمی کلارکسون، مجری و تهیه کننده مشهور برنامه‌های خودرویی، به خودروهای مختلفی در طول فعالیت خود علاقه پیدا کرده و به همین دلیل، کلکسیون جالبی از خودروهای مختلف را جمع آوری کرده که در مورد تعداد آنها، همواره اختلاف نظر وجود دارد. با این حال می‌دانیم که چه خودروهای جذابی در تملک جرمی کلارکسون بوده‌اند، از آلفارومئو GTV6 گرفته تا مک لارن 675LT ، بخشی از خودروهایی هستند که گاراژ جرمی کلارکسون را تزئین کرده‌اند.
بخش بسیار مهمی از این خودروها، از سال 2002 به بعد، یعنی از زمانی که مجری گری مجموعه تخت گاز تحت تهیه کنندگی اندی ویلمن (تهیه کننده فعلی مجموعه گرندتور) به جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند واگذار شد، در تملک وی در آمده‌اند. جرمی کلارکسون به ندرت در مورد خودروهایی که دارد صحبت می‌کند، اما خبرگزاری موتوروان یک لیست از خودروهایی که در تملک وی هستند و کلارکسون مکررا در بیانیه ها و اظهار نظرهای مختلف در مورد آنها صحبت کرده و به شدت جذاب هستند، تهیه کرده است. تصاویر این خودروها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:
شماره یک، آلفارومئو GTV6
این خودرو در فصل سوم گرندتور مورد استفاده قرار گرفت و در پایان قسمت، کلارکسون اعلام کرد که این آلفارومئو به گاراژ وی راه خواهد یافت. برای شخصی که می‌تواند مبالغ بسیار زیادی برای خودروهای گران‌تر خرج کند، این اقدام نشان از احترام وی به خودروهای کلاسیک دارد.
آلفارومئو GTV6

آلفارومئو GTV6

شماره دو، آستون مارتین ویراژ
آستون مارتین ویراژ خودرویی بزرگتر از آستون مارتین ونتیج یا DB9 بوده و می‌تواند یک خودرو جادویی برای جرمی کلارکسون باشد، هرچند وی نیز به برند آستون مارتین علاقه دارد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه V12 در زیر کاپوت است.
آستون مارتین ویراژ

آستون مارتین ویراژ

شماره سه، بی ام و M3 نسخه CSL
به بیان جرمی کلارکسون، بی ام و M3 نسخه CSL تعریف نهایی است که می‌توان از یک بی ام و ارایه کرد. این بی ام و در قسمتی از تخت گاز و در جزیره ای بدون محدودیت سرعت، مورد بررسی وی قرار گرفت و از آن پس به گاراژ وی راه یافت.
بی ام و M3

بی ام و M3

شماره چهار، فراری F355
هیچ مجموعه دار خودرویی در جهان وجود ندارد که یک فراری در مجموعه اش نداشته باشد. در جریان یکی از قسمت‌های تخت گاز، فراری F355 مورد بررسی کلارکسون قرار گرفت و توجه او را نسبت به خود جلب کرد، و پس از برنامه او اقدام به خرید یک دستگاه از این فراری نمود.
فراری F355

فراری F355

شماره پنج، فورد اسکورت RS کازورث
فورد اسکورت RS کازورث، ماشین رویایی بسیاری از نوجوانان و جوانان در دهه نود میلادی بود. این خودرو یک هاچ بک سریع، قدرتمند، مجهز به سیستم تمام چرخ محرک و بسیار مقرون به صرفه بود. جای تعجب ندارد که جرمی نیز یکی از این خودروها را خریداری کرد.
فورد اسکورت RS کازورث

فورد اسکورت RS کازورث

شماره شش، فورد GT
فورد GT برای جرمی کلارکسون همانند یک خودروی بی نقص به نظر می‌رسید، اما همانطور که وی در ابتدای ضبط تخت گاز آموخت، رانندگی با خودرو رویایی، به اندازه داشتن آن لذت بخش نیست. فورد GT برای جاده‎‌های بریتانیا بیش از حد عریض است، مصرف سوخت بالایی دارد و از مشکلات در سیم کشی رنج می‌برد. در نهایت این خودرو توسط جرمی کلارکسون به فروش رسید.
فورد GT

فورد GT

شماره هفت، مک لارن 675LT
مدت کوتاهی پس از آن که جرمی کلارکسون قرارداد خود را آمازون منعقد کرد، مک لارن 675LT به خانه وی منتقل شد و تاکنون در کلکسیون وی باقی مانده است.
مک لارن 675LT

مک لارن 675LT

شماره هشت، مرسدس CLK 63 AMG سری بلک
مرسدس CLK 63 AMG سری بلک خودرویی است که کلارکسون به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گرفت و با وجود برخی ایرادات در باتری و سیستم الکتریکی یا دود کردن بیش از حد تایرها، همواره مورد ستایش او قرار داشته‌اند. در روزی که این خودرو به واسطه مشکلات بیش از حدش به فروش رسید، جرمی کلارکسون در توییتی، آن روز را بسیار غم انگیز عنوان کرد.
مرسدس CLK 63 AMG سری بلک

مرسدس CLK 63 AMG سری بلک


شماره نه، فولکس واگن گلف GTI
درست در زمانی که رسوایی فولکس واگن موسوم به دیزل گیت در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داشت، جرمی کلارکسون یک دستگاه فولکس واگن گلف GTI خریداری کرد و از داشتن آن ابراز خوشحالی می‌نمود. این خودرو نیز در یکی از قسمت‌های مجموعه گرندتور حضور دارد.
فولکس واگن گلف GTI

فولکس واگن گلف GTI

شماره ده، ولوو XC90
ولوو XC90 خودرویی است که جرمی کلارکسون برای سفرهای مختلفش از آن استفاده می‌کند. خودرو مورد تملک وی، یک دستگاه ولوو XC90 نسل دوم است و با وجود عرضه نسل جدید این خودرو که با بروز رسانی های متعددی همراه بوده، کلارکسون همچنان در برابر وسوسه خرید نسل جدید ولوو XC90 مقاومت می‌کند.
ولوو XC90

ولوو XC90

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/10
زانتیا چی ؟؟؟