موضوعات داغ

وزیر صنعت: اجازه نمی‌دهیم خودروسازان قطعه سازی کنند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید عنوان کرد که با وجود آنکه خودروسازان گاهی اوقات اقدام به تولید قطعات می کنند اما اجازه تولید قطعه نداشته و این حوزه مختص فعالیت قطعه سازان است.
به نقل از تسنیم، رحمانی در ادامه توضیح داد تا همین امروز ۱۵۰ هزار نفر از کارگران فعال در صنعت قطعه سازی بیکار شده و ۱۳۰ هزار نفر دیگر نیز در وضعیت تعلیق قرار دارند. ما به دنبال آنیم که با بهبود وضعیت فعلی فضا را به سمت افزایش رونق و بهبود کسب و کار پیش ببریم تا کارگران هرچه زودتر به کار خود بازگردند.
با توجه به گفته های او عمل به تعهدات معوق، اصلاح و تکمیل نواقص خودروهای ناقص موجود در پارکینگ ها، واگذاری املاک و اموال خودروسازان و توجه به ساخت داخل خودروها اولویت اصلی وزارت صمت بوده و این وزارتخانه به دنبال آن است تا با کمک به قطعه سازان و خودرو سازان تعهدات معوق مشتریان را هر چه زودتر به دست آن‌ها برساند. در حال حاضر ۸۰ درصد تولید کارخانه ها برای رفع تعهدات معوق خریداران و مابقی آن برای فروش فوری در نظر گرفته می شود. تاکید اصلی عمل به تعهدات مشتریان آن هم به قیمت توافق شده قبلی است و در همین راستا خودروهای موجود در کف پارکینگ ها در حال تکمیل قطعه و عرضه بیشتر به بازار است.
رحمانی در خصوص واگذاری املاک، اموال و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازی و سهام خودروسازان نیز عنوان کرد که بر اساس بسته جدید سازماندهی بازار خودرو تا انتهای سال ۹۹ همه بخش های مشمول واگذاری خودروسازان باید واگذار شود حتی سهام بانک خودروسازان نیز باید واگذار شده تا هر چه سریعتر صنعت خودروسازی به سمت بهبود شرایط و اوضاع پیش رود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد