موضوعات داغ

برخی خریداران خودرو تا 200 میلیون سود کردند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته‌های رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی قیمت گذاری دستوری شورای رقابت سبب زیان و ضرر ۲۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان شده و جیب عده‌ای را نیز با سودهای ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی پر کرده است.
به نقل از خبر آنلاین، محمدرضا نجفی منش توضیح داد که ریشه بدهی های نجومی خودروسازان به قطعه‌سازان در اینجاست که خودروسازها طی سال های اخیر تولید و عرضه داشته اما با جهش نرخ ارز قیمت‌گذاری دستوری اجازه نداده است تناسب قیمت تمام‌شده رعایت شود.
نجفی منش در ادامه در خصوص مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان نیز عنوان کرد که قرار بود به طور کلی ۱۳ هزار میلیارد تومان در ۲ بخش ۴ و ۷ هزار میلیارد تومانی به صورت ارزی به قطعه سازان پرداخت شود. از بخش ۴ هزار میلیارد تومانی مبلغ ۳۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده اما از ۷ هزار میلیارد تومان باقیمانده رقمی تاکنون پرداخت نشده است. برنامه این بود که این مبلغ از طرف دولت به عنوان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت شود و خودروسازان تعهد بازپرداخت آن را بدهند اما متاسفانه این موضوع هنوز عملیاتی نشده است. اگر این مبلغ پرداخت شود خون به رگ های قطعه‌سازی تزریق شده و تولیدات ناقص خودروسازان تکمیل و هر چه سریعتر راهی جاده ها می شود.
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در انتها در خصوص نارضایتی مردم از خودروهای داخلی نیز عنوان کرد که تعدادی از این خودروها مدل های ۲۰ تا ۳۰ سال پیش بوده و طبیعی است که مردم از آنها ناراضی باشند. اما با توجه به اینکه بعضی از خودروها ۴ یا ۵ ستاره ایمنی از سازمان استاندارد دریافت کرده اند می توان این ادعا را مطرح کرد که کیفیت محصولات تولید داخل رو به افزایش رفته است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/2
حالا نمیاد بگه بعضیا با رانت و قاچاق خودرو توی زمان ممنوعیت واردات سودهای میلیاردی بردن ! یا نمیاد بگه قعطه سازان قطعاتی قبل تحریم و دلار ۳۵۰۰ واردکردن و انبار کردن الان با دلار ازاد میفروشن سودهای میلیاردی بردن یا خودروسازی که ماشینای دپه شده یه سال پیشو حالا با ۲-۳برابر قیمت میفروشه ! یا حتی دلالی که ماشین از شرکت مستقیم به تعداد بالا میگیره برای شرکت گرون میفروشه !
فقط گیر دادن به خریداری ۲-۳تا ماشین فروخته .
1398/5/3
البته خودروسازان از سازمان استاندارد چند ستاره کیفی دریافت کرده اند نه ستاره ایمنی!!!
ما در کشور محلی برای تست ایمنی خودروها نداریم