موضوعات داغ

واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی عملی نخواهد شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های قائم مقام سازمان ایدرو واگذاری باقیمانده سهام دولت در ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی عملی نیست. سازمان ایدرو به عنوان سهامدار بارها مخالفت خود را با این واگذاری عنوان کرده است.
به نقل از پرشین خودرو، بهزاد اعتمادی در این باره عنوان کرد که واگذاری ۱۴ و ۱۷ درصد از سهام دولت در ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی به بیراهه رفتن بوده و در عمل راهکار درستی برای برون رفت از مشکلات فعلی نیست.
این قائم‌مقام اضافه کرد به عقیده ما صنعت خودرو باید یک رگولاتوری داشته باشد تا ارتباط بین تصمیم‌گیران با تولید کنندگان توسط سازمانی پوشش داده شود که قطعاً تخصصی‌ترین سازان برای این ارتباط سازمان گسترش است.
وی در انتها یادآوری کرد که حتی اگر واگذاری سهام با وجود مخالفت سازمان ایدرو صورت بگیرد باید همچنان نظارت‌های دولتی بر شرکت‌های خودروسازی وجود داشته باشد.
لازم به یادآوری است که به تازگی رئیس سازمان خصوصی سازی عنوان کرده است که به علت در وثیقه بودن سهام ایران خودرو و سایپا امکان واگذاری آنها وجود نداشته و با این کار در عمل فروش مال غیر صورت می پذیرد. دولت از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در ایران خودرو و سایپا سهامداری میکند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/4
هم اکنون به خبر مهمی که به دست من رسید توجه فرمایید: مدیران خودرو سازی دنیا با شنیدن صحبت های قائم مقام سازمان ایدرو، از فرط خنده و خودزنی خشتکشان پاره شد !!لازم به ذکر است تمامی مدیران ارشد خودرو سازی دنیا درصف دوختن خشتک خود ایستاده اند.