موضوعات داغ

افزایش واردات قطعات یدکی قاچاق به کشور

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو عمده ترین مشکل فعلی تعمیرکاران افزایش توزیع لوازم یدکی قاچاق در بازار است.
به نقل از اقتصاد آنلاین، علیرضا نیک آیین در زمینه افزایش قاچاق لوازم یدکی اظهار کرد در حال حاضر قطعات یدکی و تقلبی قاچاق در بازار با قیمت کمتر به فروش رسیده و ضرر قابل توجهی را هم به مشتریان و هم به تعمیرکاران وارد می کنند. بسیاری از این قطعات با کیفیت بهتر توسط قطعه سازان داخلی تولید شده به غیر از استفاده در خطوط تولید در بازار نیز در دسترس اند.
استفاده از قطعات یدکی قاچاق و تقلبی علاوه بر ضرر و زیان به مصرف کننده سبب بیکاری نیروهای مشغول در واحدهای تولیدی و یا تعطیلی این واحد ها نیز می شود.
به گفته نیک آیین به عنوان نمونه کیفیت دیسک و صفحه ای که یک شرکت داخلی معتبر تولید میکند بسیار از نمونه‌های تقلبی و قاچاق ای خارجی بیشتر بوده و به علاوه تقاضا نیز برای این محصول بسیار بالاست. البته یکی از مشکلات و چالشهای واقع شده در این زمینه تیراژ تولید کم این قطعات است که پاسخگوی نیاز و مصرف متقاضیان داخلی نیست.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید دیسک و صفحه های تقلبی و قاچاقی خودرو پراید در بسته بندی سایپا یدک به بازار عرضه شده و خریدار به سختی می تواند تشخیص دهد این بسته بندی تقلبی بوده و جنس موردنظر او اصل نیست. تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم یدکی نه تنها برای مشتریان که حتی برای تعمیرکاران نیز دشوار است. بسیاری از تعمیرکاران خودرو تجهیزات مورد نیاز برای تست اصل یا تقلبی بودن قطعات و لوازم یدکی خودروها را نداشته و بنابراین مایحتاج خود را از بازار و بدون ضمانت اصل یا تقلبی بودن تامین کنند.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در ادامه توضیح داد که لوازم یدکی قاچاق و تقلبی با قیمت اندکی کمتر نسبت به نمونه های اصلی در بازار عرضه شده و خریدار نیز تحت تاثیر همین ارزان بودن از قطعه مورد نظر استقبال می کند.
نیک آئین در انتها یادآوری کرد که در حال حاضر ۱۲۰ بازرس از داخل صنف اتحادیه تعمیر کاران در محل های مشخص فعالیت کرده و به واسطه آنها ۲۳۰۰ تعمیرگاه بی جواز نیز شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد