موضوعات داغ

پیکاپ ریچ برقی، نخستین وانت الکتریکی چینی به بازار عرضه شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پیکاپ ریچ یک وانت چینی و ساخت شرکت دانگ فنگ است که در همکاری نزدیک با نیسان توسعه یافته و در حقیقت آن را می‌توان نمونه چینی شده نیسان ناوارا یا نیسان فرانتیر دانست. چند سالی می‌شود که پارس خودرو و سپس زامیاد، نسل اول پیکاپ ریچ را به بازار عرضه کرده‌اند و در سایپا در تدارک عرضه نسل دوم این خودرو به بازار داخلی است، اما در همین حال، نسل جدید این خودرو که براساس نیسان ناوارا جدید شکل گرفته، با پیشرانه برقی به بازار کشورهای استرالیا و نیوزیلند عرضه شده است.
برای تامین انرژی باتری‌ها، دانگ فنگ و نیسان از یک موتور دیزلی 2.3 لیتری و مجهز به توربوشارژر دوقلو استفاده کرده‌اند تا بتوان باتری 68 کیلووات ساعتی این خودرو را شارژ نمود. این باتری وظیفه تامین قدرت پیشرانه الکتریکی با توان 161 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتون متر را دارد. حداکثر برد این پیکاپ دوکابین، 403 کیلومتر عنوان شده و شارژر ارایه شده در کنار پیکاپ ریچ الکتریکی، می‌تواند در عرض 45 دقیقه، باتری خودرو را به میزان 80 درصد شارژ کند.
پیکاپ ریچ برقی

پیکاپ ریچ برقی

ابعاد و اندازه ریچ برقی اندکی کوچکتر از نیسان ناوارا است و به ترتیب 5290 میلی متر طول، 1865 میلی متر عرض و 1790 میلی متر ارتفاع دارد. دو نکته منفی که در خصوص خرید پیکاپ ریچ برقی، موسوم به ریچ 6 برای خریداران وجود دارد، این است که ریچ الکتریکی نخستین پیکاپ برقی چینی است و تاکنون چینی‌ها تجربه‌ای در ساخت خودروهای برقی در این سگمنت نداشته‌اند، و علاوه برآن، پروژه نیسان ناوارا برقی توسط این شرکت ژاپنی کنسل شده و به جای آن، نسخه هیبریدی از این پیکاپ به بازار عرضه خواهد شد. برخی منتقدان معتقدند بهتر بود نیسان و دانگ فنگ برای ساخت پیکاپ ریچ برقی، از پلتفرم میتسوبیشی L200 ترایتون و قوای محرکه میتسوبیشی اوتلندر PHEV استفاده می‌کردند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/18
چینی ها بازاری بهتر از ایران نمی توانند پیدا کنند چرا که هیچ کجای دنیا کشوری وجود ندارد که چینی ها بتوانند آشغال ها یشان را به آنجا صادر کنند مگر کشوری مثل ایران که همه به فکر خالی کردن جیب همدیگرند
1398/12/25
اقایون داداشم با نظر اقا ممد فهمیدیم پراید بهتر از جک هست یا سمند بهتر از هاواله
لطفا ایشونا تشویق کنید با این نظرشون

بله کشوری که یارو ۳۷ میلیون ماشینا از کارخونه میخره بعد ۶۰ میلیون میفروشه ، مگه میشه بازار بدی داشته باشیم
1400/2/30
مشکل فقط خودمردم ایرانه که هرچیزی بنجلترباشه بیشتربراش صف میکشن اگه همه باهم یدواحده بشن جلوی خائنهای داخلی بایستن همه کارامنجمله ماشین درست میشه