موضوعات داغ

نگاهی دقیق‌تر به سیستم صوتی شورولت کوروت C8

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدتی است که از معرفی شورولت کوروت 2020 که خودرویی هنجارشکن است، می‌گذرد. این خودرو به نخستین شورولت کوروت موتور وسط در تاریخ تبدیل خواهد شد و بسیاری منتظر این خودرو تاریخ‌ساز هستند. تیپ پایه شورولت کوروت C8 مجهز به پیشرانه 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی است که 495 اسب بخار قدرت و 637 نیوتون متر گشتاور خروجی را ارایه می‌دهد. شورولت کوروت جدید با استفاده از این پیشرانه، شتاب صفر تا صد کمتر از سه ثانیه دارد و قدرتمندترین و سریع‌ترین مدل پایه از شورولت کوروت تاکنون است. اما مزایای شورولت کوروت C8 تنها محدود به قوای فنی جذاب نمی‌شود. قیمت نسل هشتم شورولت کوروت که در سال 2020 وارد بازار می‌شود، در مقایسه با رقبای اصلی، یعنی پورشه کیمن و پورشه باکستر، بسیار مناسب‌تر بوده و حدود 60 هزار دلار است. علاوه برآن، سیستم صوتی کوروت 2020 بسیار منحصر به فرد بوده و مناسب حال عاشقان صوت و تصویر خواهد بود.
شورولت کوروت C8 در تیپ پایه مجهز به قویترین نسخه از سیستم صوتی Bose است که تاکنون در یک خودرو اسپرت دیده شده است. شرکت صوتی باس از سال 1984 و زمان تولید نسل چهارم شورولت کوروت، با این شرکت همکاری داشته و شورولت از تجهیزات این شرکت در خودروهایش بهره گرفته است. در شورولت کوروت 2020 ، به واسطه تغییر کلی حالت و سبک داشبورد و کابین، انتظار می‌رود که با یکی از بهترین ساخته‌های باس مواجه شویم. تیپ پایه این خودرو، موسوم به شورولت کوروت LT1 ، با قیمت 60 هزار دلار، مجهز به سیستم صوتی Bose با ده بلندگو است و تیپ‌های بالاتر، با کد کوروت LT2 و کوروت LT3 ، مجهز به نسخه‌ قوی‌تری از این سیستم صوتی با 14 بلندگوست. بلندگوهای 2.5 اینچی و 3.25 اینچی در پنل ابزار قرار دارند و بلندگوهای 1 اینچی، 4 اینچی و ساب ووفرها در درب‌ها قرار دارند. در قسمت پشتی کابین نیز سه بلندگوی 3.25 اینچی و یک جفت 5.25 اینچی جاسازی شده‌اند. بلندگوها در محفظه‌های مخصوص Bose قرار گرفته‌اند و ممکن است حتی به پای سرنشینان مالیده شوند.
بلندگوها از طریق یک تقویت کننده دیجیتالی 16 کاناله تغذیه می‌شوند و از فناوری جدید کاهش نویز، برای کاهش سطح پارازیت و افزایش کیفیت صدای خروجی بهره می‌گیرند. الگوریتم‌های جدیدی برای برنامه ریزی این سیستم صوتی به کار گرفته شده تا صدای خروجی، فراگیر تر از محصولات مشابه باشد. برای مشتریانی که علاقه به شنیدن صدای پیشرانه V8 کوروت ندارند، آپشنی اضافه در نظر گرفته شده که به فیلتر کردن بهتر صدای موتور کمک می‌کند و از سوی دیگر، با بهینه سازی بیشتر بلندگوها، صدای قو‌ی‌تری را در کابین منتشر خواهد ساخت. اما کسانی که صدای طبیعی موتور هشت سیلندر را دوست دارند، می‌توانند از این آپشن اختیاری صرف نظر کنند. شرکت باس پیش‌بینی می‌کند که به واسطه ذات پر سر و صدای خودروهای اسپرت، مشتریان زیادی از این آپشن اختیاری استفاده خواهند کرد. در دورانی که خودروهای برقی به سلاطین بی رقیب خودروسازی تبدیل شده‌اند، شورولت کوروت 2020 با تکیه بر پیشرانه هشت سیلندر درون‌سوز و سیستم صوتی فوق العاده قدرتمند، قصد دارد تکامل سوپراسپرت‌ها را به رخ بکشد. باید منتظر ماند و دید آیا شورولت کوروت هنجار شکن و مدرن، می‌تواند به موفقیت‌های پیش بینی شده دست یابد یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد