موضوعات داغ

همه امکاناتی که از خودروهای داخلی حذف شدند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروسازان داخلی در کنار افزایش قیمت محصولات خود، اقدام به حذف برخی از امکانات خودرو کرده‌اند که آن را آپشن می‌نامند. این اتفاق در حالی در کشور رخ می‌دهد که خودروسازان بزرگ برای جلب رضایت مشتریان خود هر ساله طراحی خود را تغییر داده و به امکانات خودروهای تولیدی خود اضافه می‌کنند.
حال می‌خواهیم به امکانات حذف شده در خودروهای داخلی نگاهی بیاندازیم.
زه‌در پراید به عنوان یک آپشن حذف شد
شرکت خودروسازی سایپا مواردی همچون رادیو پخش، جعبه ابزار کوچک، قرآن کوچک، جعبه دستمال کاغذی و زه‌در را از امکانات پراید حذف کرده است و مشتریان خود باید برای نصب آپشنی همچون زه‌در اقدام کنند.
سمند ال ایکس غیر ایمن تر شد
در سال جدید مدل‌های سمند ال ایکس تحویل مشتریان داده شده که فاقد سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیرمجاز (آژیر) است.
حذف رینگ آلومینیومی در پژو پارس ال ایکس
پژو پارس ال ایکس در برخی کلاس‌ها شاهد حذف ترمز عقب دیسکی و رینگ آلومینیومی بوده است و از این به بعد این خودرو بدون این امکانات تحویل مشتریان خود خواهد شد.
دنا بدون کروز کنترل
خودرو دنا نیز شاهد حذف سه آپشن بوده است. کروز کنترل، ترمز عقب دیسکی و رینگ آلومینیومی از دنا حذف شده است.
دو ایربگ عقب دنا پلاس حذف شد
خودروی دنا پلاس هم از قافله حذف آپشن ها عقب نماند. دنا پلاس آپشن‌های سانروف، دو ایربگ عقب و آنتن سقف کوسه‌ای همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب خود را از دست داد و بدون این آپشن‌ها عرضه می‌شود.
پژو ۲۰۶ ساده‌تر شد
پژو ۲۰۶ در مدل‌های صندوقدار و هاچ بک، هر کدام دو آپشن خود را از دست دادند. ۲۰۶ صندوقدار آپشن‌های حذف سنسور پارک و ترمز دیسکی عقب و ۲۰۶ هاچ بک دیگر بدون سنسور دنده عقب و رادیو پخش سی‌دی خوان تحویل مشتریان می‌شوند.
رینگ آلومینیومی از پژو ۲۰۷ حذف شد
پژو ۲۰۷ در برخی از تیپ‌ها از وجود کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی بی بهره خواهد بود.
تیبا بدون شیشه بالابر برقی عقب
آینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابر برقی عقب و رینگ آلومینیومی از جمله امکاناتی است که جزو آپشن‌های این خودرو از سوی سایپا اعلام شده و مشتریان باید برای هر کدام از این موارد پول جداگانه پرداخت کنند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/25
دیگه وقتشه بعد از 40 سال قبول کنیم که خودرو ساز نیستیم و خودمان هم خواستیم که نباشیم و بجای ساختن ماشین ، ماشین وارد کنیم
1398/5/26
این یعنی پیشرفتی شگرف بطریق گاری سازان
1398/5/26
به یاد آرزوهایم سکوتی میکنم بالاتر از فریاد...
1398/5/27
من چند وقت پیش 207 اتومات سقف شیشه ای ثبت نام کردم و اول تصور میکردم که رینگ آلومینیومی داره ، ولی وقتی قرار داد رو خوندم دیدم رینگ فولادی رو جایگزین کردن 😐