موضوعات داغ

هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری برای صندوق ۲۰۶ کذب است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی ایران خودرو ضمن رد کردن خبر مربوط به هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری طراحی صندوق ۲۰۶ عنوان کرد که هزینه این طراحی ۱۲ میلیون دلار بوده است.
به نقل از میزان، منوچهر منطقی در این خصوص توضیح داد که طراحی خودرو باید بر اساس استانداردهای بین‌المللی باشد و برای این منظور باید نمونه سازی و قالب زنی صورت پذیرد بعلاوه ایجاد خط تولید ای نیز از دیگر هزینه های این بخش است.
مدیرعامل اسبق ایران خودرو اظهار کرد که طراحی صندوق ۲۰۶ با مبلغی ۱۲ میلیون دلاری صورت پذیرفته که با توجه به نرخ ارز در آن زمان چیزی حدود ۱۲ میلیارد تومان می شود. اگر هزینه ساخت طراحی، ساخت نمونه، تست‌ها و سایر موارد را نیز در نظر بگیریم باز هم از مبلغ ذکر شده ۲۵۰ میلیون دلاری کمتر است.
وی در ادامه توضیح داد که مباحث فنی را نباید با بخش های سیاسی در هم آمیخت. طراحی در نظر گرفته برای ۲۰۶ صندوق مربوط به ۱۵ سال قبل بوده و مطرح کردن آن در زمان فعلی بی معنی است. این موضوع با عنوان تحقیق و تفحص در مجلس بررسی و همه هزینه ها و رقم ها دیده شده است و هر کجا ایرادی وارد بوده توضیحاتی نیز ارائه شده است. زیر سوال بردن صنعت خودروسازی و طراحی مهندسان مجرب کشور چندان کار پسندیده نبوده و در واقع این کار خلاف منویات رهبری می باشد.
پیش تر بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود؛ طبق اسناد فقط بابت طراحی صندوق پژو ۲۰۶، ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده که با ارز امروز قیمت آن به سه هزار میلیارد تومان می‌رسد، این در حالی است که با این میزان پول می‌شد یک خط کامل تولید خودروی جدید را طراحی کرد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/28
عدد رسمی گزارش رسمی تحقیق و تفحص مجلس هستش
چی چی کذبه؟!
1398/5/28
هزینه طراحی 12.000.000 دلار ؟ چه خبره ؟ فقط واسه یک صندوق ؟
طراحی خودرو باید بر اساس استاندارهای بین المللی باشه !!!!؟؟؟؟ آیا به حرف خودتون عمل کردید ؟
12.000.000 دلار اون موقع چیزی حدود 12.000.000.000 تومان میشده ؟ یعنی هر دلار 1000 تومان ! با این همه پول در اون موقع آیا ارزش داشت ؟
آقای مدیرعامل سابق ! آیا 12.000.000.000 تومان که واسه طراحی صندوق 206 هزینه کردید غیر از هزینه های ساخت طراحی و ساخت نمونه و تست ها و سایر موارد بوده که گفتید اگه اینارو در نظر بگیریم بیشتر می شود ؟
مباحث فنی با بخش سیاسی ؟! چرا نباید رابطه داشته باشه ؟ الان که رابطه پیدا کرده !
خب مربوط به 15 سال قبل باشه چرا نباید مطرح کرد ؟ و در زمان فغلی بی معنی است ؟ خب شما هم ماشین هاتون را تولید نکنید لطفا چون مال 15 سال پیشه از مد افتاده و قدیمی شده !
زیر سوال بردن صنعت خودروسازی و طراحی مهندسان مجرب کشور !!!!! از روی یک ماشین فرانسوی کپی زدن رو بهش میگید صنعت خودرو سازی و طراحی مهندسانه ؟ مهندسان اونا زحمت کشیدند شما سر هم کردید !
قیمت ماشین را چند برابر قیمت واقعی می فروشید کار پسندیده نیست ؟
1398/5/29
بی سواد ترین فرد در وزارت دفاع!! صنعت فضایی ایران و طرح های هواپیما سازی ایران طرح های جنگنده سازی ایران همگی توسط ایشان نابود شد!فقط کافی پای مصاحبه هاش بشینی تا به اوج بی سوادی این ادم پی ببرید
1398/5/29
یه روضه بگم دارم اتیش میگیرم !پروژه ایران 140 که مونتاژ داخل هواپیما آتونوف اکراینی بود ، به واسطه مدیریت این اقا به یک بی ابروی ملی تبدیل شد و به قیمت جان هموطنان مان ،جالب اینجاست آنتونوف هم این وسط شاکی شد !چون ادعا داشت ما به اعتبار کمپانی آنتونوف خدشه وارد کرده ایم!! الان این هواپیما کف باند اصفهان دارن حموم افتاب میگیرند و قرار است در نقش اب پاش ایفای نقش کنن
1398/5/29
15 سال پیش اقای مثلا مهندس 12 میلیارد تومن عم پول بسیار بسیار زیادی برای ملت بود. البته که برای جناب عالی شاید پول خرد حساب میشده.
1398/5/29
این همون اقایی نیست که میگفت بودجه بدن هواپیما هم میسازیم؟؟؟؟؟؟؟؟ ده اخه م ر ت ی ک ه 12 میلیییییییییییییون دلار (تازه چیزی که خودت میگی که قطعا خیلی بیشتر ازاینها بوده )بت دادن چیکار کردی؟؟؟؟؟ یه صندوق درست کردی !!!!!خواهشن از مردم بکشین بیرون