موضوعات داغ

آشنایی با گزینه‌های اصلی مدیریت ایران خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دو روز پیش بود که هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو برکنار و بازداشت شد و تاکنون، مدیری به عنوان جایگزین وی معرفی نشده است. ربیعی سخنگوی دولت، خبر از انتصاب علی آبادی، مدیر عامل مپنا به عنوان مدیر عامل ایران خودرو خبر داده بود، اما تاکنون مراسم معارفه‌ای برگزار نشده است. شنیده‌ها حکایت از عدم پذیرش مدیریت ایران خودرو توسط علی آبادی دارند و در حال حاضر این شرکت بزرگ خودروسازی، بدون مدیر عامل فعالیت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، اخبار حاکی از مطرح شدن هشت گزینه برای در دست گرفتن سکان مدیریت ایران خودرو هستند. این مدیران عبارتند از:
عباس علی آبادی، مدیرعامل مپنا که طبق گفته‌های دولت، انتصابش به عنوان مدیر ایران خودرو نهایی شده، اما هنوز در این پست قرار نگرفته است.
منوچهر منطقی، مدیرعامل اسبق ایران خودرو و دبیر فعلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری . در زمان مدیریت وی، خودروهای پژو 206 صندوقدار و پژو 405 SLX وارد سبد محصولات ایران خودرو شدند. احتمالا پاسخ وی به درخواست مدیریت ایران خودرو منفی خواهد بود، و علاوه برآن، اخبار مطرح شده در مورد هزینه طراحی پژو 206 صندوقدار، حاشیه‌هایی را برای وی ایجاد کرده است.
حسن وفادار ینگجه، نماینده شرکت تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در هیات مدیره ایران خودرو و مدیر عامل سابق شرکت چرخشگر، که یکی از گزینه‌های دیگر برای تصدی مدیر عاملی ایران خودروست.
هزاد اعتمادی، معاونت صنایع ریلی سازمان گسترش و صنایع نوسازی نیز از جمله افرادی است که به عنوان گزینه احتمالی مدیرعامل ایران خودرو از وی نام برده می‌شود.
همچنین عادل پیرمحمدی، معاون تحقیقات و مهندسی ایران‌خودرو از دیگر افرادی است که برای تکیه زدن بر سکان ایران خودرو مطرح است.
صحبت از برخی مدیران سایپا نیز به میان آمده است. علاوه بر افراد قبلی، علی شیخ‌زاده قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور تولید نیز یکی از گزینه‌های احتمالی تصدی این پست به شمار می‌رود. پیش‌تر نیز با برخی افراد دیگر از جمله نجم الدین، مدیرعامل اسبق ایران خودرو و پورمجیب، مدیرعامل اسبق مگاموتور نیز برای مدیریت ایران خودرو مذاکره شده بود.
طبق اساس‌نامه شرکت ایران خودرو، انتخاب مدیرعامل این شرکت می‌بایست با رای اعضای هیات مدیره صورت گیرد، و در این میان، اعلام نام مدیرعامل جدید از سوی سخنگوی دولت قابل توجه است. مشکلات قابل توجهی که پیش روی مدیر عامل ایران خودرو هستند، نظیر کمبود سرمایه در گردش، بدهی بانکی، زیان انباشته، تعهدات معوق و خودروهای انباشت شده انبار کارخانه ناشی از نقص قطعات، از مواردی خواهند بود که افراد را از فعالیت در این پست برحذر می‌دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد