موضوعات داغ

لکسوس، باکیفیت ترین برند فعال در بازار آمریکا شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
امروزه با افزایش روزافزون شرکت های تولید کننده و مطرح شدن برندهای ریز و درشت، جذب مخاطب و حفظ اعتماد و رضایت آنان یکی از اصلی ترین موارد برای حفظ فروش محصولات به شمار می آید و این موضوع برای شرکت های خودروسازی نیز صادق خواهد بود. برای سنجش کیفیت و رضایت محصولات تولید شده در جهان نیز موسسات مختلفی وجود دارند که داده های آماری را جمع آوری کرده و خروجی آن را برای گرفتن بهترین نتیجه برای مشتریان آماده می کنند و حال اخیرا شاخص رضایت مشتریان آمریکایی موسوم به ACSI یک نظرسنجی جامع در خصوص رضایت مشتریان از اتومبیل خود در سال جدید ارائه کرده است و میانگین 79 درصدی امتیاز آن از 100 نشان می دهد که رضایت مشتریان نسبت به سال گذشته حدود 3.7 درصد کاهش داشته است.
از بین 27 برندی که در جدول شاهد آنان هستیم، نزدیک به 21 برند با کاهش رضایت همراه بوده اند، با این وجود در صدر جدول شاهد برند خودروسازی "لکسوس" هستیم که امسال هم بیشترین میزان رضایت مشتریان خود را درست همانند سال گذشته بدست آورده است و با کاهش تنها 1 درصدی میزان رضایت، امسال با 84 امتیاز در صدر جدول دیده می شود و بعد از آن دو کمپانی خودروسازی "مرسدس بنز" با 83 امتیاز رضایت مندی و سپس شرکت خودروسازی "آئودی" با 82 درصد رضایت مندی در جایگاه سوم این لیست به عنوان رضایت بخش ترین برندهای فعال در بازار آمریکا معرفی شده اند.
در نقطه مقابل، برندهای خودروسازی با کمترین میزان رضایت هم معرفی شده است و در 3 جایگاه آخر لیست می توانیم اول از همه شاهد برند "کرایسلر" با 71 امتیاز رضایت مندی و سپس شاهد شرکت خودروسازی "دوج" با 74 درصد رضایت مندی باشیم که هردوی آنان از زیرمجموعه کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر به شمار می آیند، هرچند فیات کرایسلر برند "RAM" را با 80 امتیاز رضایت مندی در اواسط لیست دارد. سومین برند این لیست که دارای کمترین میزان رضایت در بین مشتریان خواهد بود نیز شرکت خودروسازی نیسان است که برخلاف انتظارات با نمره 75 از 100 جایگاه مطلوبی برخلاف دیگر خودروسازان ژاپنی در این لیست ندارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/3
من فقط اینو میدونم که تو سایتهای ما بعضیا فقط میومدن و م میگفتن جنسیس بهترین شده تو همه چیز، تو کیفیت و رضایتمندی و ... !!!!!!!!!!!!!! پس کوشش ؟ و اینکه صنعت اسباب بازی سازی کره هیچی از ژاپن کم نداره.
1398/6/5
اگه سواد داری که ظاهرا نداری برو سایت jdpower نگاه کن بعد بیا چرند بگو
1398/6/5
بدبختی ما همینه یکسری آدم بیکار که پراید هم ندارن سوار بشن میان در مورد ماشین نظر میدن ، اسباب بازی کره ای ؟؟؟ معلومه اسباب بازی دوست داری برو یه سرچ ساده تو گوگل بزن دو تا مقاله بخون البته اگه خوندن و نوشتن بلدی اگرم نیستی برو سر درس و مشقت
1398/6/4
نیسان بعد از ادغام با رنو به شکل قابل توجهی از کیفیت محصولاتش کاسته شد و اصلا جای تعجب نیست که در این جایگاه قرار گرفته.