موضوعات داغ

پورشه تایکان ۲۰۲۰ ، رقیب تسلا مدل S با قدرت و گشتاوری خارق العاده

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
از پورشه تایکان ۲۰۲۰ که یک هفته دیگر رونمایی خواهد شد به عنوان یکی از مهمترین خودروهای الکتریکی معرفی شده امسال یاد می‌شود. فعلا باید تا ۴ سپتامبر صبر کنیم تا جزئيات دقیق این پورشه جدید را بدانیم، اما حالا می‌توانیم تایید کنیم رقیب جدیدی برای تسلا مدل S پیدا شده است.
هردوی این مدل‌ها توانی بیش از ۶۰۰ اسب بخار خواهند داشت. بهترین آن‌ها از دیسک‌های ترمز سرامیکی و سیستم تعلیق بهتر و هدایت تمام چرخ بهره می‌برد. این مدل همچنین از چرخ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی استفاده می‌کند.
این پورشه تایکان پک باتری با گنجایش بیش از ۹۰ کیلووات ساعت و قابلیت اوربوستی دارد که ۲ ثانیه و نیم ادامه پیدا می‌کند. خروجی ترکیبی هردو موتور الکتریکی حین استفاده از اوربوست بیشتر از ۷۰۰ اسب بخار توان و ۱۰۱۷ نیوتن متر گشتاور است. این قدرت زیاد با توجه به وزن ۲۲۵۰ کیلوگرمی به این سدان اجازه می‌دهد سرعتش را طی ۳ یا حتی ۲.۵ ثانیه از صفر به صد برساند.
پورشه تایکان ۲۰۲۰

پورشه تایکان ۲۰۲۰

مدل پرچمدار پورشه تایکان به لطف گشتاور زیادش شتابی خشن و انفجاری دارد. البته مجله اتوکار ادعا می‌کند با اینکه پورشه الکتریکی جذابیت زیادی دارد اما به جذابیت پورشه ۹۱۱ افسانه‌ای نیست. یکی از ویژگی‌ها که شاید بعضی از مشتریان دوست نداشته باشند تقویت کننده صداست، که صدای تولیدشده توسط موتورهای الکتریکی را تقویت کرده و آن را از طریق اسپیکر پخش می‌کند.
همه چیز تا یک هفته دیگر مشخص می‌شود، بنابراین انتظار طولانی پس از انتشار طرح مفهومی Mission E در سال ۲۰۱۵ به پایان رسیده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد