موضوعات داغ

جایگاه‌داران بنزین شیرینی می‌گیرند!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
از روز ۲۲ مرداد ماه استفاده از کارت سوخت شخصی به هنگام سوختگیری در جایگاه ها سوخت الزامی شده و با این وجود تنها ۵ درصد از مردم از این توصیه استقبال کرده اند. شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اطلاعیه ای اعلام کرد که از تاریخ اول شهریور ماه ۹۸ میزان سوخت گیری با کارت آزاد جایگاه داران در هر بار سوخت گیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته است.
بخ نقل از تسنیم، محدود سازی ظرفیت سوخت گیری با کارت سوخت جایگاه داران در حالی صورت پذیرفت که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از متقاضیان دریافت کارت سوخت المثنی هنوز موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده اند.
این موضوع سبب شد که مردمی که کارت سوخت نداشته و خواستار سوخت گیری بیش از ۳۰ لیتر بودند با دور زدن قانون و ورود مجدد به صف سوختگیری در جایگاه های سوخت در نوبت دیگر اقدام به سوختگیری با کارت جایگاه داران کنند.
این مسئله هم موجب نارضایتی مردم شده و هم به ایجاد ترافیک در برخی از جایگاه ها دامن زده است.
به نظر می رسد که برخی از جایگاه داران با سوء‌استفاده از شرایط به وجود آمده استفاده از کارت جایگاه‌داران را منوط به پرداخت هزینه اضافی با عنوان "شیرینی" یا "پول استفاده از کارت جایگاه" کرده و از مردمی که کارت سوخت شخصی به همراه ندارند مبالغ غیرقانونی هزار تا بیش از ده هزار تومان دریافت می کنند.
در گزارش‌های به دست آمده، شهروندان عنوان کرده اند که اگر حاضر به دادن شیرینی به جایگاه داران نمی شدند کارت جایگاه داران در اختیار آنها قرار نمی گرفت.
در این شرایط به نظر می رسد که ضعف نظارت از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بر روی جایگاه های عرضه سوخت و صدور اطلاعیه ها در زمان نامناسب و عدم توجه به اثرات مخرب آن ها موجب بی نظمی در بازار توزیع سوخت شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد