موضوعات داغ

احتمال تعطیلی شرکت کرمان خودرو

عکس مطلب اول
محمدعلی دهقان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: استان کرمان نخستین تولیدکننده خودرو توسط بخش خصوصی در کشور است که به دلیل مشکلات ارزی و تحریم‌ها در حال تعدیل نیروهای خود می‌باشد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، دهقان در ادامه این جلسه که با حضور رئیس کل بانک مرکزی، معاون وزیر اقتصاد، استاندار کرمان و سایر اعضای ستاد در هتل پارس کرمان برگزار شد، افزود: متاسفانه دولت هیچ حمایتی از کرمان خودرو نمی‌کند و این در صورتی است که مدام سرمایه لازم به ایران خودرو و سایپا تزریق می‌شود.
سامان فیروزی مدیرعامل کرمان خودرو در این جلسه بیان داشت: اگر حمایت‌های لازم از کرمان خودرو صورت نگیرد و نقدینگی مورد نیاز تزریق نشود، این خودروسازی تا آبان ماه سال جاری تعطیل خواهد شد.
حبیب الله نیکزادی نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس عنوان کرد: شرکت کرمان خودرو امروز جزء شرکت‌های ورشکسته محسوب می‌شود و طبق قوانین بانک‌ها به این شرکت تسهیلات تعلق نمی‌گیرد. حال با توجه به اینکه پیش فروش خودرو برای شرکت‌های خودروسازی ممنوع است، این شرکت چگونه باید از این شرایط بحرانی خارج شود؟
وی ادامه داد: امسال بودجه‌های کلانی برای اشتغال اختصاص داده شده، اما با دست خودمان در شهرستان‌هایی مانند بم در حال حذف این فرصت‌های شغلی هستیم و باید بدانیم که ترکش‌های اجتماعی این بیکاری‌ها کمتر از بمب اتم در جامعه نیست.
وی در ادامه افزود: وجود این شغل‌ها در شرق استان کرمان از نظر اقتصادی و اجتماعی بسیار ضروری بوده و ما تمام تلاش خود را برای حفظ این شغل‌ها انجام می‌دهیم، اما وزارت صمت توپ را به زمین بانک مرکزی می‌اندازد.
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در ادامه این جلسه با اشاره به کم کاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی نیمه فعال و فعال، گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری 4 هزار میلیارد تومان سهم بانک‌ها داده شده تا به بخش‌های تولیدی تسهیلات پرداخت کنند، اما متاسفانه بانک‌ها در استان کرمان از پرداخت این تسهیلات سر باز می‌زنند. این موضوع یک تخلف آشکار است که انتظار داریم بانک مرکزی گزارشی از تکالیف خود برای اجرای این تبصره از بانک‌های مجموعه درخواست کند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/16
الهی هزار مرتبه شکر ، عاقبت گرون فروشی همینه
1398/6/16
این قدر خورده و چاپیده و برده که تا هفت پشت شون تو ناز و نعمت زندگی کنن
1398/6/16
این ورشکستگی نتیجه طمع کاری خودشونه !! پارسال که ماشین انبار کردند حالا دارند ۳ برابر قیمت میفروشن به خیال خوشون سود میکنن ! درصورتی که اکثر مردم دیگه نمیتونن ماشین بخرن و حالا ماشیناشون توی دستشون باد کرده و میگن نقدینگی نداریم .
1398/6/16
بازم میگم این حرف جوک هست فقط ثروت مرعشی رو نگاه بندازید متوجه میشید میتونه کل صنعت قطعه سازی و صنعت خودرو ایران رو بخره !! مگه یادتون روفته این بابا با اون مرحوم چه نسبتی داره
1398/6/16
به جهنم چه بهتر
1398/6/16
کرمان موتوری که آزرا ۲۰۱۹ ۲۸۰ میلیونی ،واسش ۶۰۰ میلیون تموم میشه ولی ۹۰۰ میلیون میندازه به مردم همون بهتر که تعطیل شه ! یعنی ۱۰۰رحمت به ایران خودرو!!!!!