موضوعات داغ

کدام خودروسازان چینی برای تحویل خودرو به مشتریان مشکل دارند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به شرایط بحرانی اخیر و مصاحبه مدیرعامل کرمان موتور درباره عدم تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان، گویا چینی ها قادر به تحویل خودروهای خود به شرکای داخلی نیستند و باید پرسید که آیا چینی ها بازار ایران را ترک خواهند کرد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید وضعیت موجود و واقعی خودروهای چینی در بازار کشور را بررسی کرد، خودروهایی که امروزه توانسته اند در میان مشتریان ایرانی راه پیدا کنند و چهره خود را به شدت بهبود بخشند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، ابتدا از شرکای چینی خودروسازان دولتی آغاز می کنیم، شرکت دانگ فنگ بزرگترین شریک چینی ایران خودرو که به دنبال توسعه جدی محصولات خود با توجه به ساختار مشترک با محصولات پژو بود و خبر از ارائه محصولات جدید می داد، حال و روز خوشی در بازار ایران ندارد و آمارها حاکی از توقف تولید مدل اچ 30 کراس و خداحافظی از بازار کشور است. هایما شریک دیگر ایران خودرو که در چین وضعیت مناسبی ندارد، در حال حاضر به صورت محدود محصولات خود را عرضه می کند و وضعیت همکاری آن در ایران مبهم است.
در گروه خودروسازی سایپا، خودروی برلیانس که از فروش خوبی نیز برخوردار بود از ایران رفت و خودروی چانگان به واسطه همکاری با آمریکایی ها بازار کشور را ترک کرد و سایپا شرکای چینی خود را عملا از دست داده است.
در بخش خصوصی، گروه بهمن شاهد خداحافظی هاوالی بود که امیدهای زیادی به آن داشت و برند فاو بر اساس شواهد نیز نشان دهنده توقف تولید این خودرو است.
سری به زادگاه اصلی تولید خودروهای چینی کرمان می زنیم، مدیران خودرو باوفاترین چینی در کشور است و همچنان با موعد تحویل فوری، خودروهای متنوع به مشتریان می دهد و عکس های مختلف نشان از تست جاده ای مدل های آینده دارد. اما در کرمان موتور وضعیت متفاوت است و لیفان کشور را ترک کرده و خودروی جک نیز با مشکلات بسیاری در حال کار است و آینده روشنی برای این شرکت پیش بینی نمی شود و جیلی نیز همان ابتدا خداحافظی کرده است. بی وای دی دیگر خودروساز کرمانی هم شاهد خداحافظی بوده و امکان تحویل خودروهای فروخته شده را سخت کرده است.
خبرها نشان می دهد که چینی های باقی مانده به سختی در حال جنگ با شرایط بحرانی هستند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/4
ام‌جی، بیسو، فوتون، هن تنگ، کاپرا، ریچ، ریگان، آسنا و...
اینا جزو چینی‌ها نمیشن؟
درست و کامل پیگیری کنید ممنون میشم