موضوعات داغ

نیسان GT-R مدل 2020 چه مشخصاتی دارد؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
نسخه ی ارتقا پیدا کرده ی نیسان GT-R برای سال 2020 آماده ی ورود به بازار است و در ادامه با مشخصات این خودرو بیشتر آشنا خواهیم شد.
این خودرو در حال حاضر برای فروش وارد بازار استرالیا شده است و به قیمت 378 هزار دلار استرالیا در این کشور عرضه می شود. قیمت این خودرو افزایش چشمگیری پیدا کرده است چون در مدل 2017 قیمت آن 299 هزار دلار استرالیا بود.
اما در قبال این افزایش قیمت، نیسان توانایی های این خودرو را هم افزایش داده است. در این 12 سالی که از تولید مدل GT-R میگذرد نیسان و بخش خودروهای اسپرتش نیسمو توانسته اند روش های جدیدی را برای کاهش وزن خودروها پیدا کنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به اینکه نیسان در چه بخش هایی اقدام به کاهش وزن مدل 2020 این خودرو کرده است.

نیسان GT-R مدل 2020

نیسان GT-R مدل 2020

ابتدا با رینگ ها شروع می کنیم که 100 گرم نسبت به قبل سبک تر شده اند. استفاده از فیبر کربن در بخش های سقف، کاپوت، اسپویلر و پنل های جانبی بدنه نیز سبب کاهش 10.5 کیلوگرمی وزن شده است. ترمزهای کربن سرامیکی جدید GT-R نیز 16.3 کیلوگرم از قبل سبک تر هستند. نیسان این مدل را به توربوشارژر های مسابقه ای GT3 مجهز کرده که به جای 11 پره دارای 10 پره هستند و پره های آن نیز 3 دهم میلیمتر ضخامت کمتری دارند. این روش سبب شده تا جرم کلی توربوشارژر 14.5 درصد کمتر باشد. صندلی های اسپرت جدید ریکارو نیز 1.6 کیلوگرم وزن کمتری از مدل قبلی دارند.
نیسان در کنار کاهش وزن خودرو اقدام به استفاده از تایرهای جدیدی در این خودرو کرده است که چسبندگی بالاتری دارند. این تایرهای جدید که ساخت دانلوپ هستند 11 درصد سطح تماس بیشتر و 7 درصد چسبندگی بالاتری در مقایسه با تایرهای قدیمی دارند.

نیسان GT-R مدل 2020

نیسان GT-R مدل 2020

قسمتی که دست نخورده باقی مانده موتور است. همچنان در قبل GT-R از یک موتور 3.8 لیتری V6 استفاده می شود که 591 اسب بخار قدرت و 652 نیوتون متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس دوبل کلاچ 6 دنده کوپل شده است که نیرو را به هر دو محور انتقال می دهد.
مثل همیشه نیسان از اعلام شتاب صفر تا صد این مدل خودداری کرده است اما در تست های انجام شده توانستیم به شتاب 3.1 ثانیه ای دست پیدا کنیم. به نظر می رسد در شرایط محیطی مناسب GT-R جدید بتواند به شتاب صفر تا صد کیلومتر زیر 3 ثانیه هم دست پیدا کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/6
خب این که شد فقط نسخه نیسمو. نسخه معمولی چه تغییری کرده؟
اگه متن فقط در مورد این نسخه هست بهتر بود توی عنوان هم اعلام میکردید.