موضوعات داغ

از هایلوکس 6 چرخ تا موتورکراس؛ نمایشگاه خودروهای آفرود و طبیعت گردی در برج میلاد

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران، از صبح امروز میزبان شرکت‌ها و عرضه‌کنندگان تجهیزات آفرودی و گروه‌های علاقه‌مند به سفرهای آفرودی و طبیعت‌گردی است. این نمایشگاه که از صبح امروز آغاز به‌کار کرده است، دومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی آفرود، کمپینگ و اتو کمپینگ است که با نام اوکافیر شناخته می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این رویداد تا روز جمعه مورخ 12 مهرماه از ساعت 10 صبح تا 8 شب به مجموعه نمایشگاهی برج میلاد مراجعه کنند. یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه، ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای افرادی است که به سفرهای طبیعت‌گردی علاقه داشته و با بازدید از این نمایشگاه می‌توانند با جزئیات بیشتر خودروهای، تجهیزات و ادوات مخصوص به کمپینگ آشنا شوند.
گفتنی است دومین دوره از نمایشگاه آفرود، کمپینگ و اتو کمپینگ مصادف با هفته گردشگری است که همین موضوع می‌تواند اهمیت برگزاری آن را دوچندان کند. زیرا بسیاری از کارشناسان معتقدند که رشته ورزشی آفرود می‌توانند با نگاهی اصولی و تخصصی، بدون آسیب رساندن به طبیعت و محیط زیست، موجب افزایش سرانه گردشگری و صنعت توریسم شود. از آن‌جایی که کشور ایران دارای اقلیمی متنوع بوده و در تمامی ایام سال می‌تواند چهار فصل را به‌صورت همزمان داشته باشد، زیرساخت‌های لازم را جهت برگزاری مسابقات جهانی آفرود و همچنین جذب توریست و گردشگر خارجی فراهم کند.

دومین دوره نمایشگاه آفرود و طبیعت‌گردی

دومین دوره نمایشگاه آفرود و طبیعت‌گردی

نگاهی به اتفاقات نمایشگاه
همانطور که گفته شد این نمایشگاه می‌تواند بستر مناسبی را برای شرکت‌هایی که به ارائه تجهیزات و ادوات کمپینگ و سفرهای آفرودی می‌پردازند، مهیا کند. بر این اساس شاهد حضور نسبتا خوب شرکت‌ها گروه‌های آفرودی در این دوره هستیم که آخرین دستاوردهای خود را به نمایش عموم در آورده‌اند.
بخشی از غرفه‌های این نمایشگاه به عرضه‌کنندگان البسه و تجهیزات کمپینگ اختصاص داشته که می‌تواند علاوه‌بر علاقه‌مندان به آفرود و کمپینگ، برای افرادی که به رشته کوهنوردی و صخره‌نوردی نیز علاقه داشته، جذاب و مثمر ثمر باشد. اما بخش جذاب دیگری که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند، غرفه‌هایی است که برای به نمایش در آوردن توانمندی‌های خود، خودروهای آفرودی را با خود به نمایشگاه آورده‌اند.
چند سالی است که علاقه‌مندان به رشته مهیج آفرود با روی آوردن به خودروهای شاسی‌بلند دو دیفرانسیل، سبب شده تا قیمت این خودروها در بازار با افزایش همراه شوند. از این رو خودروهایی نظیر نیسان پاترول، پاژن، نیسان رونیز، نیسان پیکاپ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر خودروهایی نظیر انواع شاسی‌بلندهای تویوتا به دلیل دارا بودن قابلیت‌های آفرودی فراوان، همچنان مورد استقبال قرار گرفته‌اند. از خودروهای شاخص در این نمایشگاه می‌توان به انواع مدل‌های تویوتا لندکروزر و هایلوکس اشاره کرد که مجهز به تجهیزات آفرودی شده‌اند. همچنین تعداد تویوتا اف‌جی کروزر نیز که به تجهیزات کمپینگ مجهز شده‌اند به نمایش در آمده‌اند.

دومین دوره نمایشگاه آفرود و طبیعت‌گردی

دومین دوره نمایشگاه آفرود و طبیعت‌گردی

اما یکی از خاص‌ترین خودروهای این نمایشگاه‌، یک دستگاه تویوتا هایلوکس شش چرخ یا همان 6x6 بوده که برای نخستین‌بار در کشور توسط یک شرکت خصوصی به این حالت تغییر وضعیت داده است. از ویژگی‌های بارز این خودرو، دو دیفرانسیل فعال در قسمت عقب است. گفتنی است به دلیل افزایش فاصله محوری و اضافه شدن یک محور در قسمت عقب، فضای بار در این پیکاپ ژاپنی افزایش یافته که با طراحی خاص و خلاقانه، قابلیت حمل انواع موتور کراس و ATV برای آن فراهم شده است. همچنین وجود یک باکس ایمن جهت جمل تجهیزات در قسمت بار این خودرو، از دیگر ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود. طبق اعلام مسئولین حاضر در این غرفه، هایلوکس شش چرخ موردنظر قابلیت حمل بار با وزن 1.2 تن را دارد.
لازم به ذکر است که تغییرات اعمال شده در این خودرو نیازمند دانش فنی کافی و همچنین محاسبات دقیق مهندسی است، زیرا با اضافه شدن دیفرانسیل جدید به این خودرو، باید عملکرد تمامی چرخ‌ها به‌صورت استاندارد و دقیق صورت بگیرد، تا شاهد افزایش راندمان و عملکرد آفرودی آن باشیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/9
حداقل زحمت میکشیدید ی‌ک عکس از این هایلوکس شش چرخ بگذارید..فقط تیر توخالی میزنید؟
1398/7/12
از پایین ردیف دوم