موضوعات داغ

جایگزین پراید مشخص شد؛ آیا واقعاً پراید سال آینده تولید نمی شود؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مدتی است که صحبت‌هایی مبنی بر توقف تولید پراید، مجدداً رونق گرفته و هر روز شاهد انتشار اخبار مختلفی در خصوص توقف یا عدم توقف تولید این خودرو و یا شماره گذاری آن هستیم. در آخرین برگ از این اظهارنظرها، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن در گفتگو با خبرگزاری تجارت نیوز عنوان کرد که توقف تولید پراید در سال آینده امکان پذیر نخواهد بود و تا زمانی که خودرویی جایگزین برای پراید از سوی شرکت‌های خودروسازی معرفی نشود، تولید این خودرو ادامه خواهد داشت.
آرش محبی‌نژاد در ادامه سخنانش به این موضوع اشاره کرد که اگر تولید پراید بدون در نظر گرفتن جایگزین متوقف گردد، تنها نتیجه آن گران شدن خودرو در بازار خواهد بود، اما اگر این کار پس از معرفی جایگزین صورت گیرد، قیمت خودرو در بازار ارزان‌تر از حالت فعلی نیز خواهد گردید. نمونه مشابه، توقف تولید پیکان بود که پراید جایگزین آن گردید و به تدریج با حذف خودرو قبلی، موجبات کاهش قیمت در بازار نیز فراهم شد.
اما چه خودروهایی قرار است جایگزین پراید بشوند؟ به گفته محبی نژاد، تیبا و خودرویی دیگر که با ترکیبی از پراید و تیبا ساخته می‌شود، قرار است تا محصولات جایگزین پراید باشند. بخشی از قطعات خودرو جدید همانند پراید و تیبا، می بایست از خارج کشور تامین شود و به محض تجاری سازی این محصول، خودرو جایگزین پراید معرفی خواهد گردید. اما تا زمانی که این محصول به تجاری سازی برسد، زمان باقیست و نباید به همین زودی منتظر خداحافظی پراید از خط تولید سایپا باشیم.

چندین ساعت بعد، گروه خودروسازی سایپا در واکنش به گفته‌های آرش محبی‌نژاد، ضمن تکذیب این خبر، اعلام کرد محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا براساس چند پلتفرم توسعه خواهند یافت که پلتفرم پراید در بین آنها جایی ندارد. در ادامه بیانیه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا آمده است: تلفیق دو محصول که از پلتفرم‌های متفاوتی بهره می‌برند، امکان پذیر و منطقی نیست. گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال 98 به دنبال طراحی و تولید محصولات جدیدی بوده است که این دستاوردها بزودی معرفی خواهند شد. این محصولات کاملا جدید بوده و ترکیب یا تلفیقی از خودروهای فعلی این شرکت نخواهند بود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/9
تیبا خودش پرایده تازه از دلش میخوان یه پراید ترکیبی در بیارن
1398/7/9
روح خبیث پراید تا 50 سال آینده هم در بدنه های حلبی مختلف با اسامی متفاوت به زندگی خود و بدبخت کردن مردم ادامه خواهد داد.
1398/7/9
به عبارت دیگر خر همون خره.... فقط پالونش عوض میشه....
1398/7/10
نه بابا همین درسته مردم که مهم نیستن خر و با اسب قاطی کنید یه قاطر تحویل بدین با قیمت تخیلی بندازین به مصرف کننده
1398/7/10
بعد از این همه سال هنوز نتونستیم یه ماشین صدرصد ایرانی بسازیم
کاش خودرو ساز های داخلی با سپاه همکاری کنن
و یه خودروی ایرانی خوب بسازن
چطور ما موشک نقطه زن داریم اما ماشینمون باید پراید باشه درحالی که سپاه از همه ارگان ها بیشتر تحریم شده
مشکل اینکه مدریت انقلابی نداریم توی خودرو سازی
1398/7/22
بازهم ی حرکت عوام پسند و در باطن فقط به سود خودروساز به قیمت جون من و امثال من که از جنس مردمیم
زورتون میاد اون قالب های تولیدی پراید رو عوض کنین بهونه میارین ترکیب تیبا و پراید لابد تهش یچی مث هبو در میاد از توش
اینا خودشون میدونن شاسی و طراحی پراید نه تنها سی سال بلکه اصالتش مال 5دهه پیشه حالا هی از روی شاسی این ماشین پلتفرم بزنید قالب کنید ب مردم ب اسم خودروی روز مث این میمونه رو خر هیدرولیک و ایربگ نصب کنی البته ب انجمن خر سواران بر نخورره
مساله دوم اینه شما برو توی بازار بپرس اقا پراید 83بهتره یا 98خشک نود درصدشون صبا 83 رو تایید میکنن دلیلشم اینه هروقت این اقایون یه چیزی به این ماشبنا اضاف کردن (البته ب اصطلاح اضاف کردن در اصل ازش خوردن) ماشین آشغال تر درومده من خودم 132مدل 89 دارم بی رنگ تصادف هم نداشتم یکی برای من توضیح بده چرا شاسی هاش ترک میکنه
جایگزین پراید عوام فریبی هستش همونو تا سی سال دیگه باز میدن ملت سوار شن و میشن
آشغال تربن ماشبن چینی همین mvm110 چرخش میرزه ب پراید