موضوعات داغ

ایران خودرو و سایپا بدهی 30 هزار میلیارد تومانی به بانک ها دارند!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس روز گذشته اعلام کرد که در حال حاضر دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو بیش از 30 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار هستند، این درحالیست که شرکت خودروسازی سایپا از زیان انباشته شده 16 هزار میلیارد تومانی خبر می دهد.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در صحبت های خود به موضوع سرمایه گذاری خارجی بدون نفع ایران خودرو اشاره کرد و افزود که این شرکت حدود 100 میلیون دلار در کشور سنگال سرمایه گذاری کرده است، اما این سرمایه گذاری هیچگونه تولید، سود و یا منفعتی برای این خودروساز داخلی به همراه نداشته است. در حال حاضر هم گروه صنعتی ایران خودرو برای 400 هزار محصول خود تعهدات معوق دارد که باید آنان را تکمیل کرده و به مردم تحویل دهد. هرچند گروه خودروسازی سایپا نیز در قبال 240 هزار خودروی پیش فروش شده در سال جاری به تعهدات خود عمل نکرده است و در این رابطه هر دو خودروساز داخلی می گویند که مبالغ دریافت شده از مردم تحت عنوان پیش‌فروش خودرو، برای مسائل مالی همچون هزینه‌های مربوط به پرسنل و... این دو شرکت هزینه شده است!

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/10
بهترین اسم برای این دوتا مرکز فساد هست از این طرف دوبله و سوبله مردم رو میچاپن و پول مردم رو میگیرن و از اون طرف هم به قطعه سازها و بانک ها بدهکارن واقعا خاک بر سرتون خاک
1398/7/10
داره چرت و پرت تحویل مردم میده .. مگه میشه با سود 2 برابری فروش هر ماشین این همه بدهی داشته باشه ؟؟؟؟
1398/7/11
شیش ماه پیش همین فروشی فوری سایپا ثبت نام کردم که یک ماه تحویل بده اما هنوز تحویل. الان پنج ماه دیرکرد داره. ماشین تیبا دوگانه سوز .
به خدا همه ای زندگی من این ماشین بوده..
چرا انقدر ظلم مردم میکن.‌