موضوعات داغ

رونمایی از اکسید LX؛ برند لوکس چری برای بازار چین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در جریان نمایشگاه خودرو چنگندو 2019، شرکت چری از جدیدترین محصول خود، موسوم به چری اکسید LX رونمایی کرد. محصولات زیرمجموعه اکسید تاکنون تنها برای عرضه به بازار اروپا در نظر گرفته شده بودند، اما به نظر می‌رسد چری قصد دارد آنها را برای مقابله با خودروهای لوکس کره‌ای، آمریکایی و اروپایی به بازار چین نیز عرضه کند.
چری اکسید LX‌ در حقیقت نسخه‌ای لوکس و پرآپشن از چری تیگو 7 قلمداد می‌شود که در بازار کشورمان نیز حضور دارد. پلتفرم هر دو خودرو مشترک است، هر چند در زمینه قوای فنی تفاوت‌های اندکی میان دو خودرو به چشم می‌خورد. چری اکسید LX‌ از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت 197 اسب بخار استفاده می‌کند و همانند دیگر محصولات چینی این رده، دیفرانسیل جلوست. نمای جانبی چری اکسید LX و چری تیگو 7 یکسان است و فرم درها ظاهری مشابه دارند، اما در نمای جلویی و عقبی با چهره‌ای کاملا متفاوت روبرو هستیم و این قسمت‌ها از ابتدا طراحی شده‌اند.

چری اکسید LX

چری اکسید LX

در نمای داشبورد و کابین، همانطور که از هر خودروی لوکسی انتظار می‌رود، استفاده از چوب و چرم فراگیر بوده و نورپردازی زیبایی نیز به کار گرفته شده است. صفحه نمایش سیستم سرگرمی و مجموعه نشانگرهای خودرو تماما دیجیتالی بوده و در قالب یک تبلت بزرگ افقی ترکیب شده‌اند. این ساختار پیش از این در محصولات مرسدس بنز دیده شده بود. این نمایشگر عظیم به امکاناتی از قبیل سیستم تشخیص چهره، کنترل صوتی و پخش ویدیو مجهز است. از جمله امکانات تایید شده چری اکسید LX می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم نگهدارنده بین خطوط، دوربین 360 درجه، چراغ‌های تمام LED‌ و رینگ‌های نوزده اینچی اشاره کرد. چری اکسید LX‌ بزودی وارد بازار چین خواهد شد و از سال آینده در سایر کشورها نیز به فروش خواهد رسید. قیمت این خودرو نیز در حدود 130.000 یوان یا 18950 دلار برآورد می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/14
اکسید چه اسمی آخه مگه آهنه اکسید کنه
1398/7/15
ما هم یک دنا پلاس داشتیم که اونم سانروف و ایربگاشو حذف کردن.