موضوعات داغ

ناکارآمدی سیستم تشخیص عابر پیاده در شب + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
سیستم های ترمز خودکار و رادار تشخیص عابر پیاده هر روز در حال گسترش هستند و در خودروهای بیشتری آن را مشاهده می کنیم اما جدیدترین تست AAA که به نام جامعه ی اتومبیل آمریکا شناخته می شود نشان می دهد که این سیستم ها هنوز کارایی ایده آلی ندارند.
در این تست که ویدیوی آن را نیز در انتهای مطلب آورده ایم چهار خودروی شورولت مالیبو، هوندا آکورد، تسلا مدل 3 و تویوتا کمری آماده شده اند که همگی مجهز به سیستم ترمز خودکار با رادار عابر پیاده هستند.

چهار سناریوی تست برای این خودروها پیش بینی شده است که شامل عابر پیاده ی بزرگسال در جلوی خودرو، عبور یک بچه از بین دو خودروی پارک شده و آمدن وی به خیابان، مواجه به عابر پیاده بعد از پیچ و دو عابر پیاده ی کنار جاده هستند.
در تست اول که خودروها 32 کیلومتر بر ساعت سرعت داشتند موفق به پیشگیری از 40 درصد تصادفات شدند اما وقتی سرعت به 48 کیلومتر بر ساعت رسید بیشتر خودروها در تشخیص عابر پیاده ناتوان مانده و با عابر برخورد کردند. در مواجه به کودکی که به ناگهان از بین دو ماشین به وسط خیابان می پرد نیز رادار عابر پیاده موفقیت خاصی نداشت و در 89 درصد مواقع خودروها به کودک برخورد کردند. سیستم تشخیص عابر پیاده در مواجه با عابری که درست بعد از پیچیدن مشاهده می شود نیز ناکارآمد بود و نتوانست از برخورد جلوگیری کند. مساله ی دیگری که در این تست ثابت شد ناکارآمدی کامل این سیستم ها در شب بود و این بسیار مهم است چون به گفته ی AAA بیش از 75 درصد تصادفات مرگبار با عابران در شب اتفاق می افتد.

با اینکه نتایج تست خوب نبود ولی AAA همچنان از خودروسازان برای توسعه ی این سیستم ها حمایت می کند. پیشرفت چنین سامانه هایی برای AAA بسیار مهم است چون آمار تصادفات با عابر پیاده از سال 2010 در آمریکا سیر صعودی به خود گرفته است و سالانه بیش از 6 هزار نفر در این کشور کشته می شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد