موضوعات داغ

عدم حمایت بانک مرکزی در پی ورشکستگی ایران خودرو و سایپا

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته‌های دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، بانک مرکزی هنوز تسهیلات ارزی وعده داده شده از سوی دولت را در اختیار زنجیره خودروسازی کشور قرار نداده و علت این موضوع نیز به ورشکستگی دو خودروساز بزرگ کشور بازمی‌گردد.
به نقل از دنیای اقتصاد، سال گذشته دولت در راستای تامین نقدینگی مورد نیاز خودروسازان و قطعه‌سازان وعده داد که تسهیلات ارزی و ریالی ای را به آن‌ها پرداخت کند. تسهیلات ریالی که مبلغ چهار هزار میلیارد تومان را شامل می شود در اواخر سال گذشته پرداخت شده و صرف بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان شد. اما همچنان با گذشت ۶ ماه و اندی از سال جدید تسهیلات ارزی مذکور پرداخت نشده است.
بانک مرکزی بنا به دلایل مختلفی ۸۴۴ میلیون یورویی که قرار بود در اختیار زنجیره خودروسازی کشور قرار گیرد را به آن ها پرداخت نمی کند.
آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، ورشکستگی خودروسازان را از جمله دلایلی می داند که سبب شده بانک مرکزی تسهیلات ارزی وعده داده شده از جانب دولت را پرداخت نکند.
وی در این خصوص توضیح داد: «تا زمانی که خودروسازان از شمول ورشکستگی خارج نشوند همکاری سیستم بانکی با آن ها با محدودیت مواجه خواهد شد. به عبارت دیگر تا زمانی که ایران خودرو و سایپا از ورشکستگی خارج نشوند دست قطعه‌سازان به تسهیلات ارزی نخواهد رسید. مگر آن که دولت روی استقلال بانک مرکزی پا گذاشته و سیستم بانکی را مجبور به پرداخت تسهیلات مورد نظر کند.»

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/15
خوب میکنه. امیدوارم حتی یک ریال هم به اینا نده.
1398/7/15
بلاخره یک خبر خوب داریم توی صنعت خودرو میشنویم ورشکستگی این دو ابر دزد ایران شاید یه حکمتی بود تا ملت این باقی عمرشون چندتا ماشین درست حسابی حالا نمیگم صفر ولی کارکرده سوار بشن
1398/7/15
تو این اوضاع که هر روز دزدی یک کثافتی در مملکت برملا میشه و اعصابمون را بهم می ریزه، این خبر باعث خرسندی شد. الحمدالله رب العالمین که دو دزد بزرگ سر گردنه بالاخره نابود می شن به حق قران.