موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت هیوندای الانترا کرمان موتور در بازار + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای الانترا یک سدان سایز کوچک کره‌ای است که در این سالها، همواره زیر سایه برادرش، یعنی کیا سراتو قرار داشته است. رفتار آرام و خانوادگی این سدان در کنار طراحی ملایم دو نسل قبل ( هیوندای آوانته) و فضایی نسل قبل، از عواملی بودند که مانع از حضور موفق این خودرو در بازار، به اندازه سدان‌هایی نظیر کیا سراتو یا مزدا 3 شدند. علاوه بر موضوعات یاد شده، خودروهای هیوندای معمولا از کیفیت سطح پایین‌تری نسبت به تولیدات کیا برخوردارند و این مورد نیز در بازاریابی آنها موثر بوده، هر چند تفاوت قیمتی این خودروها توجیه کننده این مورد است.
چندی پیش کرمان موتور در صدد برآمد تا با واردات انبوه این خودرو و سپس مونتاژ آن در داخل، شرایط را تغییر دهد. از سوی دیگر، هیوندای نیز دست از طراحی‌های کسل کننده و نه چندان مشتری پسند برداشت و با ارایه یک ظاهر جالب برای هیوندای الانترا جدید، نشان داد که سعی در محکم نمودن جایگاه خویش در بازار دارد. شرایط به گونه‌ای پیش می‌رفت که می‌توانستیم منتظر عرضه یک خودرو مناسب و استاندارد خارجی با قیمتی در حدود 150 میلیون تومان در بازار باشیم، عرضه موفق هیوندای i20 و هیوندای i10 و هیوندای اکسنت ، نویدبخش برگ بعدی حضور برند هیوندای در ایران و عرضه الانترا بودند، اما بازگشت تحریم‌های خودروسازی و بهم ریختن شرایط اقتصادی کشور، کار را برای این برند پیچیده کرد و علاوه بر منتفی شدن مونتاژ هیوندای الانترا ، شاهد برچیده شدن بساط عرضه دیگر خودروهای هیوندای در کرمان موتور نیز بودیم.

هیوندای الانترا

هیوندای الانترا

هیوندای الانترا کرمان موتور نسخه 2017 این خودروست و همان‌طور که گفتیم، اشتراکات طراحی بین هیوندای الانترا و کیا سراتو موجب شده‌اند که با سدانی جذاب و اسپرت روبرو شویم، و علاوه برآن، رینگهای اسپرت آلومینیومی و آنتن کوسه نصب شده روی سقف، روحیه اسپرت این سدان را دوچندان کرده است. در طراحی کابین نیز هیوندای به الهام گیری از خودرو بزرگتر خود، یعنی هیوندای سوناتا پرداخته است و با تدارک یک کابین کاربردی، امکان دسترسی کاربر به تمامی ادوات را فراهم ساخته است. همچنین در ساخت داشبورد هیوندای الانترا جدید از مواد با کیفیتی استفاده شده که تجربه بهتری از لمس کابین را برای مشتری ایجاد می‌کند.
هیوندای الانترا 2017 توسط دو شرکت آسان موتور و کرمان موتور وارد کشور شده است که نمونه‌های وارد شده توسط کرمان موتور، فول آپشن بوده و تنها از ایربگ‌های زانویی و سیستم پارک اتوماتیک بی بهره‌اند. چراغ های جلوی اتوماتیک، سانروف، دوربین دید عقب، سیستم تهویه اتوماتیک و هوشمند CLEAN AIR، چراغ های LED رانندگی در روز، بلوتوث و هندزفری هوشمند، آینه‌های برقی مجهز به گرم‌کن، فرمان و سردنده چرم، صندلی برقی راننده به همراه تنظیم گودی کمر رینگهای 17 اینچی، پوشش تمام‌چرمی صندلی‌ها و ادوات داخل کابین، سیستم گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، کروزکنترل هوشمند، صفحه نمایشگر 8 اینچی همراه با سیستم ناوبری و گرمکن صندلی‌های عقب، از جمله امکانات هیوندای الانترا هستند.

هیوندای الانترا

هیوندای الانترا

پیشرانه در نظر گرفته شده برای کیا سراتو و هیوندای الانترا عموما مشترک بوده است و در خصوص آخرین‌ نسخه‌های وارداتی به کشور نیز این مساله صدق می‌کند. هر دو خودرو از موتور دو لیتری تنفس طبیعی با قدرت 147 اسب بخار بهره می‌برند و بر روی الانترا، گیربکس شش سرعته اتوماتیک نصب است. در مقایسه با رقبایی که از موتورهای توربو استفاده می‌کنند، استهلاک کمتر پیشرانه مزیت قابل توجهی به شمار می‌رود و البته با توجه به عرضه طولانی مدت کیا سراتو و مونتاژ نسخه دولیتری توسط سایپا، مشکلی از نظر دسترسی به قطعات یدکی، مشابه دیگر خودروهای وارداتی هم رده، برای شما رخ نخواهد داد.
بعضی از مسائل همچنان در هیوندای الانترا نسبت به برادرش، کیا سراتو وجود دارند که از آن جمله می‌توان به سواری نرم‌تر و امکانات رفاهی بیشتر اشاره کرد. این خودرو در نسخه 2018 وارد بازار شده است و اگر برای مشتری مهم است که خودرویی با مدل جدید سوار شود، می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی برای خرید محسوب شود. بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی مدت زیادی است که در کما به سر می‌برد و حتی بازار خودروهای داخلی نیز روزهای کسادی را سپری می‌کند. مشتریان به امید افت بیشتر قیمت‌ها نشسته‌اند و با ادامه روند فعلی، افت شدید قیمت‌ها در بازار قابل پیش‌بینی است. پس اگر برای خرید عجله ندارید، می‌توانید مدتی را صبر کرده و خودرو محبوب خود را با قیمت کمتر تهیه کنید. در ادامه شما را به مشاهده جدول قیمت هیوندای الانترا کرمان موتور در بازار آزاد دعوت می‌کنیم:

مدلنوعکارکردرنگبدنهقیمت
2018وارداتیصفر کیلومترخاکستریبدون رنگ460 میلیون تومان
2018وارداتیصفر کیلومترمشکیبدون رنگ440 میلیون تومان
1397مونتاژصفر کیلومترسفیدبدون رنگ425 میلیون تومان
1397مونتاژ4000 کیلومترمشکیبدون رنگ410 میلیون تومان
1397مونتاژ45,000 کیلومترسفیدبدون رنگ400 میلیون تومان

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/16
کیا به طور کامل ورشکست شده بود که سهامشو هیوندا خرید و رسوند به اینجا حالا چطور شد کیفیت کیا از شرکت مادر بهتر شد
1398/7/17
چه ربطی داره؟ ایلان ماسک هم کمپانیش ورشکست شد اما تکنولوژیش از بنز و بی ام و بیشتره . کافیه اتودرایو هاشون رو مقایسه کنید. هیوندا بیشتر به درد کشور های عقب مانده میخوره ولی کیا یه اسطورست