موضوعات داغ

ماجرای پرایدهای 28 میلیون تومانی چه بود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس گزارش ها تولید و فروش خودروی پراید در شهریور ماه سال جاری افزایش یافته است. خودروسازی سایپا با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال و به اتمام رسیدن مهلت تولید خودروی پراید، تولید این خودرو را 23.5 درصد افزایش داده و از 14 هزار 199 دستگاه در مردادماه به 17 هزار و 539 دستگاه در شهریورماه رسانده است. تعداد فروش پراید نیز با 15.4 درصد رشد از 23 هزار و 959 دستگاه در مردادماه به 27 هزار و 669 دستگاه در شهریورماه رسیده است. عده ای از کارشناسان این افزایش تیراژ را توقف خط تولید پراید در سال آینده می دانند و البته عده ای دیگر هدف از این افزایش تیراژ را انجام تعهدات معوق به مردم عنوان می کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، طی مردادماه سال جاری سایپا با فروش هر خودرو پراید به قیمت 28 میلیون تومان بیش از 774 میلیارد تومان درآمد داشته است. طی دوره شش ماهه نیز بیش از 95 هزار دستگاه پراید با ارزش متوسط 25 میلیون و 300 هزار تومان به فروش رفته و از این محل سایپا بیش از 2.4 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. بر اساس اطلاعات داده شده به بورس، «خساپا» در مردادماه سال جاری هر پراید با نرخ 28 میلیون تومان به فروش رفته و در مجموع 774 میلیارد تومان درآمد نصیب سایپا شده است.
معمای پراید 28 میلیون تومانی!
خودروسازان درباره شائبه های مطرح شده پراید 28 میلیون تومانی می گویند، آنچه در سایت کدال مبنی بر صورت مالی قیمت تمام شده پراید مطرح شده، عرضه پراید بدون احتساب هزینه های غیرتولیدی است. همچنین هنوز شرکت های خودروسازی در حال تهیه و تولید تعهدات قبلی خود به مردم هستند. یعنی پراید هایی در انبارها هستند که مردم با قیمت 22 میلیون تومان پیش خرید کرده اند، اما به دلایل مختلف مانند کمبود مواد اولیه این خودروها به دست مردم نرسیده است. بنابراین میانگین قیمت پراید با قیمت نهایی 28 میلیون تومان به مردم عرضه می شود.
البته در تولید پراید باید به نکته های غیرتولیدی یا غیر کارخانه ای نیز توجه کرد. پراید 28 میلیون تومانی بدون احتساب هزینه هایی همچون مالیات، بیمه، عوارض، شماره گذاری و .... است. این مبالغ نیز به حساب ارگان های مختلف مانند بیمه، سازمان امور مالیاتی و نیروی انتظامی واریز می شود. پس قیمت نهایی پراید با قیمت 37 میلیون تومان با احتساب اخذ پول بیمه، مالیات، عوارض و شماره گذاری است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد