موضوعات داغ

«تیبا» جایگزین پراید، و «سمند» جایگزین 405 می شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با متوقف شدن خط تولید پراید خودروی تیبا به عنوان جایگزین مطرح بوده و همچنین خودرو سمند یا پرشیا جایگزین پژو ۴۰۵ در خط تولید ایران خودرو خواهد شد.
به نقل از خانه ملت، ولی ملکی ضمن اشاره به صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر توقف خط تولید پراید در ماه های آینده عنوان کرد: بر اساس اخبار رسیده پس از متوقف شدن خط تولید پراید تیبا ارتقا یافته جایگزین آن می شود. تیبا از یک سو از نظر قیمتی نزدیک به پراید بوده و از سوی دیگر نسبت به پراید خودروی مطمئن تر و ایمن تری است.
وی در ادامه در خصوص خودرو جایگزین ۴۰۵ نیز افزود: ایران خودرو می‌تواند سمند یا پرشیا را جایگزین ۴۰۵ کند، این شرکت مشکلی در تولید خودرو جایگزین ندارد.
ولی ملکی در انتها افزود: برای متوقف کردن یک خط تولید در ابتدا باید محصول جایگزین آن در نظر گرفته شود. در همین راستا نیز خودروسازان باید زیرساخت‌های لازم را در نظر بگیرند تا بتوانند خودروهای جایگزین را به میزان کافی تولید کرده و راهی جاده ها کنند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/5
پاک کردن صورت مساله! تنها با عوض کردن پالون خر
1398/8/5
خیلی خوبین شما. الان جایگزین پراید معرفی کردید!!!!!!!!
اینایی که میگید قبلا هم که بودند. فقط الان چون دیگه پراید نیست قیمت تیبا مقداری هم بالاتر میره چون کسایی که قبلا تیبا انتخابشون بود که خوب تیبا انتخابشون بود، اونایی که انتخابشون پراید بود هم مجبورن برن سمت تیبا در نتیجه تقاضا برای تیبا زیاد میشه و شما که همین الانم تو تولید مشکل دارید نمیتونید جوابگوی نیاز بازار باشید (خوب قیمت تیبا هم تو بازار به علت تقاضای زیاد میره بالا، شما هم که منتظرید تا قیمتتون رو بکنید 95% قیمت بازار. این وسط به نظرتون کی ضرر میکنه؟؟؟؟ ایرانخودرو و سایپا؟؟؟؟ اونی که بنز و لکسوس سوار میشه؟؟؟؟ یا اونی که فقط دنبال خرید یک وسیله نقلیه هست تا بتونه باهاش کار بکنه و کمک خرج خانواده اش باشه؟؟؟؟؟ اصلا پراید رو کی میخره؟؟؟؟ بازار هدف پراید کی بود؟؟؟؟؟ قشر مرفه؟؟؟؟ یا کارمندی که به عنوان شغل دوم با ماشین کار میکرد یا به عنوان شغل اول تو اسنپ؟؟؟؟ الان راهکار دادید؟؟؟؟!!!!!!! برید سایت تویوتا ببینید با دلار 11000 تومن تویوتا یاریس 2020 چنده.
آقا قبول ایرانخودرو و سایپا نمیتونن تعطیل بشن. چون چند میلیون نفر مستقیم و غیر مستقیم دارن زندگیشون رو از این طریق میگذرونن ولی یک کم هم به فکر مردم باشید توروخدا. بابا صبر و متانت این مردم ارزش و حرمت داره. بابا نمیخواد 20 تا آشغال تولید کنید. 3 تا ماشین تولید کنید ولی باکیفیت. نمیگیم بنز تولید کنید ولی کشوری که میتونه میمون فضا بفرسته و از نظر نظامی به این پیشرفت رسیده که ازش دارن تو دنیا حساب میبرن و تو همه المپیاد ها مقام علمی میاره مهندسین و صنعتگرهاش میتونن یک ماشین در حد یک مدل پژو و کیا (البته بعد از چندین سال) با استاندارهای روز دنیا تولید کنند.
1398/8/5
زحمت کشیدن405 رو حذف کردن اما اس ال ایکس هنوز تولید میشه انگار فقط چراغهای 405 جی ال ایکس حذف شده لطفا تیتر را حذف کنید و بنویسید چراغهای 405 جی ال ایکس از تولید خارج شد موتورش هنوز تولید میشه اتاقش هم روی پارس و اس ال ایکس هستش .به این ترتیب اگه اس ال ایکس رو حذف میکردند میشد گفت 405 از تولید خارج شده