موضوعات داغ

پیمانکار آسفالت؛ مقصر وقوع تصادف های عجیب در جاده چالوس!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
ویدئویی از یک حادثه در جاده نوشهر به رویان در منطقه امیررود در فضای مجازی دست به دست شد که براساس آن یک خودرو به دلیل ریخته شدن گازوئیل در این مسیر سر خورده و منحرف می‌شود. این امر موجب تصادف زنجیره ای شدیدی بین تعداد زیادی از خودروها با یکدیگر و آسیب بسیاری از رانندگان، سرنشینان و عابرین پیاده شد.
به نقل از ایسنا، پس از این اتفاق فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به انتشار این کلیپ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در خصوص ریختن عمدی گازوئیل در جاده هراز، این خبر را تکذیب کرد.
سپس اعلام شد که این نقطه از محور هراز بدلیل داشتن پیچ تند از مناطق حادثه خیز در محور هراز است که متاسفانه برخی رانندگان به علت تخطی از سرعت مطمئنه در این نقطه دچار سانحه می‌شوند.
اخیرا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از احضار پیمانکار جاده چالوس خبر داد و گفت: «پس از بررسی‌های کارشناسی که شخصاً بر آن نظارت داشتم مشخص شد بیشتر تصادفات به دلیل نامناسب بودن آسفالت موجود با شرایط جاده بوده است.»
حاجی رضا شاکرمی، از احضار پیمانکار جاده چالوس خبر داد و گفت: «با توجه به افزایش آمار تصادفات در جاده چالوس دادستانی برای بررسی جوانب موضوع و از حیث احقاق حقوق عامه به موضوع ورود کرد.»
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خاطر نشان کرد: «پس از بررسی‌های کارشناسی که شخصاً بر آن نظارت داشتم مشخص شد بیشتر این تصادفات به دلیل نامناسب بودن آسفالت موجود با شرایط جاده بوده است.»
وی تصریح کرد: «در این خصوص برای پیمانکار پروژه پرونده قضایی تشکیل شده تا جوانب مورد بررسی قرار گیرد. البته پیمانکار مدعی است نوع آسفالت مشکلی ندارد و عوامل دیگری در تصادفات دخیل هستند.دادستانی تا شناسایی عوامل دخیل در تصادفات پیگیر این موضوع خواهد بود.»
در سال‌های اخیر بحث تصادفات غیرعادی جاده چالوس سروصدای زیادی به پا کرد فیلم‌هایی که در این زمینه منتشر شد مواردی همچون ریختن عمدی گازوئیل و نوع آسفالت جاده چالوس را از مهمترین دلایل تصادفات عنوان می کرد. در آخرین اظهار نظرها بحث ریختن عمدی گازوئیل برای ایجاد تصادف توسط یدک‌کش‌ها رد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد