موضوعات داغ

آغاز به‌کار چهاردهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
چهاردهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودروی تهران به‌صورت رسمی آغاز به‌کار کرد. این دوره از نمایشگاه به همت شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو در هر دو بخش داخلی و خارجی، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران شروع به‌کار کرده، به مدت چهار روز از 18 لغایت 21 آبان‌ماه جاری از ساعت 9 صبح تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به این حوزه خواهد بود. شایان ذکر است این نمایشگاه که با هدف به نمایش درآوردن و رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت قطعه سازی و خودروسازی برگزار شده، فرصتی مناسب را برای کارخانجات و واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید قطعات و مجموعه‌های خودرو فراهم خواهد کرد.
آئین افتتاحیه این دوره از نمایشگاه قطعات طبق اعلام قبلی همزمان با ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل، قرار بود توسط رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شود، اما در نهایت این دو نمایشگاه بدون حضور ایشان و با حضور محمدباقر عالی، معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور آغاز به‌کار کردند.
نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو

نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو

همچنین از نکات حائز اهمیت در روز نخست این نمایشگاه، می‌توان به بازدید مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور اشاره کرد. علاوه‌بر آن حضور پررنگ قطعه‌سازان داخلی می‌تواند نوید آینده‌ای روشن برای صنعت خودرو و قطعه‌سازی را به بازدیدکنندگان و فعالان این حوزه بدهد.

شرکت‌کنندگان در این دوره از نمایشگاه
این نمایشگاه به منظور به نمایش درآوردن اخرین دستاوردهای حوزه قطعات و مجموعه‌های خودرو، ماشین آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، لوازم تزئیناتی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو و محصولات پاک‌کننده خودرو فعایت خود را آغاز کرده است، میزبان شرکت‌هایی نظیر ایران‌خودرو، سایپا، ایساکو، کروز، رایزکو و سایر قطعه‌سازان خصوصی کشور است. همچنین علاوه‌بر آن شرکت‌کننده‌هایی از سایر کشورها نیز در این دوره از نمایشگاه با آخرین دستاوردهای خود در حوزه قطعات و صنایع وابسته به آن حاضر شده‌اند.

حضور پررنگ کروز، نقطه قوت نمایشگاه
شرکت کروز که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین واحدهای تولیدی قطعات خودرو در کشور به‌شمار می‌رود، حضوری پررنگ در چهاردهمین دوره از نمایشگاه قطعات خودروی تهران دارد. بر این اساس سالن 35 مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی تهران به‌طور کامل در اختیار این شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه آن قرار گرفته است.
نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو

نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو

این شرکت با تکیه‌بر دانش بومی و به‌کارگیری از مهندسان ایرانی توانسته در زمینه داخلی‌سازی قطعات الکترونیکی نظیر ECU و سایر قطعات وابسته به کامپیوتر خودرو به خود کفایی برسد و نیازهای خودروسازان داخلی را در زمینه تامین قطعات الکترونیکی استراتژیک مرتفع سازد.این در حالی است که در شرایط کنونی بزرگ‌ترین معضل خودروسازان تامین قطعات الکترونیکی های‌تک است. همچنین علاوه‌بر این می‌توان سایر قطعات مرتبط با مجموعه خودرو نظیر انواع ادوات تریم داخلی، چراغ‌ها، سپر و سایر تجهیزات را در سالن اختصاصی کروز مشاهده کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد