موضوعات داغ

فورد موستانگ Mach-E رونمایی شد، حس عجیب برخورد با پونی‌کار الکتریکی! +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
از مدت‌ها پیش، شرکت آمریکایی فورد از عرضه خودرویی کراس‌اوور، براساس مدل عضلانی فورد موستانگ خبر داده بود. حال و پس از انتظاری طولانی، فورد Mach-E توسط این شرکت رونمایی شده است. انتشار این خبر، موجی از تردید و دودلی را در بین خودرودوستان سراسر جهان پدید آورد، چرا که آن‌ها نمی‌دانند باید چگونه با این پونی‌کار الکتریکی، برخورد کنند. این کراس‌اوور الکتریکی و مدرن، در سال 2021 میلادی وارد بازار خواهد شد.
این کراس‌اوور الکتریکی، لقب موستانگ را یدک می‌کشد و رگه‌هایی از طراحی این خودرو عضلانی دوست داشتنی آمریکایی را می‌توان در فورد موستانگ Mach-E نیز مشاهده کرد. نمای جلو تماما تهاجمی طراحی شده و چراغ‌های LED‌ پایین سپر، به عمراه جلوپنجره نسبتا بزرگ، این نمای تهاجمی را تکمیل می‌کنند.
این نمای تهاجمی در عقب خودرو نیز دیده می‌شود. جایی که شاهد شیشه عقب ضد تابش نور، سقف کوپه مانند و خطوط طراحی خمیده هستیم. دستگیره‌های پنهان در، این فورد Mach-E را در سطح یک خودرو لوکس ارتقا می‌دهند. با وجود آن‌که به دلیل فرم بدنه، دیگر آن زیبایی و چشم نوازی طراحی فورد موستانگ را شاهد نیستیم، ولی اسپویلر و سپر پایینی مشکی، نمای جذابی را برای قسمت پشتی فورد Mach-E پدید آورده‌اند.

فورد موستانگ Mach-E

فورد موستانگ Mach-E

با وجود آن‌که در طراحی خارجی، می‌توان الهام گیری آشکار از فورد موستانگ را مشاهده کرد، در فضای کابین، فورد Mach-E ظاهری شبیه به دیگر خودروهای برقی داشته و از مواد با کیفیت‌تری در ساخت کابین استفاده شده است. رانندگان در داشبورد فورد Mach-E، شاهد یک مجموعه پشت آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی هستند، در حالی‌که صفحه نمایش بزرگ 15.5 اینچی لمسی در سمت راست آنها، وظیفه نمایش اطلاعات مختلفی را بر عهده دارد. دیگر قسمت‌های کابین نیز شامل دریچه‌های هوای باریک و تریم آلومینومی می‌شوند.
مجموعه نسبتا خوبی از امکانات رفاهی، از جمله سیستم صوتی Bang & Olufsen با ده بلندگو، سقف پانوراما و نورپردازی داخلی، در دسترس مالک خواهد بود. همچنین مشتریان می‌توانند سیستم گرم کننده فرمان، تهویه صندلی‌ها و پدال‌های آلیاژی را بر روی خودرو خود سفارش دهند. از آن‌جایی‌که فورد Mach-E خودرویی برقی است، دو صندوق در جلو و عقب دارد. صندوق جلو 136 لیتر و صندوق عقب، 821 لیتر فضا در اختیار کاربران قرار می‌دهند، که کاملا برای مصارف خانوادگی، راضی کننده خواهد بود. حجم صندوق عقب با جمع کردن صندلی‌های پشتی، به 1688 لیتر افزایش می‌یابد.

فورد موستانگ Mach-E

فورد موستانگ Mach-E

فورد موستانگ Mach-E در پنج تیپ برای خریداران قابل انتخاب خواهد بود، که قیمت تیپ پایه آن از 43.895 دلار شروع می‌شود. این مدل تمام چرخ محرک یا دیفرانسیل عقب بوده، باتری 75.7 کیلووات ساعتی دارد، و پیشرانه آن 259 اسب‌بخار قدرت به همراه 414 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در حالت تمام چرخ محرک، گشتاور خروجی به 565 نیوتن‌متر افزایش خواهد یافت. برد کلی این تیپ، حدود 370 کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد زیر شش ثانیه خواهد داشت، هر چند رانندگی پرشتاب با فورد موستانگ Mach-E، دامنه برد را 338 کیلومتر کاهش خواهد داد.
تیپ بعدی این کراس‌اوور، پرمیوم نام دارد که قیمت آن از 50600 دلار شروع شده و در دو نسخه تک دیفرانسیل و دودیفرانسیل قابل انتخاب خواهد بود. مشخصات فنی این تیپ، با نسخه پایه مشترک است، اما از باتری بزرگتر 98.8 کیلووات ساعتی بهره می‌برد، که برد بیشتری را برای تیپ پرمیوم فورد موستانگ Mach-E فراهم خواهد ساخت.
نسخه‌های بلندبرد از فورد موستانگ Mach-E، خروجی بالاتری را به ثبت رسانده‌اند. قدرت نسخه بلندبرد 282 اسب‌بخار و گشتاور آن، 414 نیوتن‌متر است. این نسخه تنها به صورت تک دیفرانسیل موجود بوده و شتاب صفر تا صد چندان بالایی ندارد، موضوعی که به این تیپ کمک می‌کند تا بردش را به 483 کیلومتر افزایش دهد. نسخه تمام چرخ محرک، قدرت خروجی بیشتر و برد کمتری دارد.

فورد موستانگ Mach-E

فورد موستانگ Mach-E

تیپ Mach-E GT، نسخه کاراتر و قوی‌تر از فورد موستانگ Mach-E است که حدود 60 هزار دلار قیمت دارد. ارقام خروجی این نسخه، 459 اسب‌بخار و 830 نیوتن‌متر گشتاور است. تمرکز این نسخه بر ارایه شتاب صفر تا صد بسیار پایین بوده، و در نتیجه برد آن به 378 کیلومتر کاهش خواهد یافت. فورد در حال حاضر، پیش ثبت نام فورد موستانگ Mach-E را آغاز کرده و افراد می‌توانند با پرداخت 500 دلار، یکی از تیپ‌ها را رزرو کنند. اما طرفداران نسخه قدرتمند GT، باید تا سال 2021 و عرضه نسخه‌های معمولی،‌ صبر پیشه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد