موضوعات داغ

درخواست دوباره خودروسازان برای دریافت کمک مالی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مشکلات تامین نقدینگی خودروسازان داخلی اعلام کرد که تولید خودروسازان امسال با کاهش همراه بوده و روز به روز توان خودروسازان در حال نزول است. در قانون به این موضوع اشاره شده است که اگر بنابه هر دلیلی کالایی از سوی دولت با قیمت کمتر از ارزش واقعی عرضه شد، باید کمک زیان در بودجه ببیند و به شرکت داده شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد که در 7 ماه نخست سال جاری نزدیک به 35 درصد افت تولید در صنعت خودروی کشور داشته ایم و مشکل عمده آنان هم مربوط به تامین نقدینگی خواهد شد. سال گذشته نیز هریک از خودروسازان داخلی بین 7 تا 8 هزار میلیارد تومان ضرر کرده اند که این موضوع در بورس نیز اعلام شده است. در سال جاری و در 6 ماه نخست سال هریک از خودروسازان داخلی به زیان 4 الی 5 هزار میلیارد تومانی رسیده اند و دلیل اصلی آن هم می تواند قیمت دستوری تعیین شده از سوی دولت باشد و خودروسازان مکلف به عرضه محصولات خود با قیمت های اعلامی هستند.
باتوجه به این شرایط، خودروسازان روز به روز در حال ضعیف تر شدن هستند و در قانون به این موضوع اشاره شده است که اگر بنابه هر دلیلی کالایی از سوی دولت با قیمت کمتر از ارزش واقعی عرضه شد، باید کمک زیان در بودجه ببیند و به شرکت داده شود. در صورتی که این اقدام از سوی دولت انجام نشود، دولت مدیون سهامداران دو شرکت ایران خودرو و سایپا خواهد شد.
نعمت بخش به شرایط پیش فروش خودروسازان داخلی هم اشاره کرد و در این خصوص اضافه می کند که در حال حاضر مشتریان از شرایط پیش فروش خودروسازان سود می کنند و هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنند، در نتیجه توان خودروسازان کاهش پیدا خواهد کرد. در این شرایط اگر از فرمول حاشیه بازار استفاده شود، خودروسازان می توانند به سرمایه مطلوبی رسیده، بدهی قطعه سازان را پرداخت کنند و همچنین تولید آنان افزایش پیدا خواهد کرد. سود بیشتر از حد معمول را هم می توان به حساب خزانه واریز کرد. سود خودروسازان باعث می شود که از آن در توسعه محصول و افزایش کیفیت خودروهای تولیدی استفاده کرد، ضمن اینکه مالیات سود مازاد هم در پایان خواهد داد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/6
زبان قاصره از شرح پررویی خودروسازها و نعمت بخش
1398/9/6
گل بگیرن که فقط یه عده می خورن تا یه کشور عذاب بکشن