موضوعات داغ

رواج دلال بازی در پمپ بنزین ها پس از دو نرخی شدن بنزین

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
گفته می‌شود افزایش قیمت بنزین و دو نرخی کردن آن سبب رواج دلال بازی در جایگاه های عرضه سوخت خواهد شد.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که اجرای طرح سهمیه بندی در بهترین حالت مانع از افزایش مصرف بنزین شده و به هیچ عنوان کاهش مصرف را به همراه ندارد.
به نقل از پرشین خودرو و با توجه به گفته های رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران سراسر کشور، در روزهای پایانی آبان ماه شاهد مراجعات کاذب و حضور برخی دلالان در جایگاه ها برای فروش سهمیه سوخت آبان خودروها بوده ایم. این موضوع سبب ازدحام جمعیت و تشکیل صف های طولانی در جایگاه های سوخت شده است.
ولی الله محمودی در این راستا توضیح داد: با توجه به تجربه سهمیه بندی بنزین در دهه ۸۰ و اجرای این طرح به مدت ۶ تا ۷ سال انتظار می رود با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین میزان مراجعه به جایگاهها برای دریافت سوخت در روزهای پایانی و اوایل ماهها بیشتر شده و دلال بازی افزایش یابد؛ همچنین پیش بینی می شود ظرف ۲ تا ۳ ماه اول اجرای طرح سهمیه بندی، کمی کاهش مصرف را شاهد باشیم اما مجددا میزان مصرف بنزین به شرایط قبل از سهمیه بندی باز خواهد گشت.
وی خاطر نشان کرد: انجمن صنفی جایگاه داران با تصمیم اخیر سران قوا مبنی بر دو نرخی کردن بنزین مخالف بوده و این تصمیم را به صلاح کشور نمی داند. این انجمن در دور قبلی سهمیه بندی بنزین نیز با اجرای آن مخالف بوده است چرا که اجرای این طرح به طور موقت می تواند مانع از افزایش مصرف بنزین شود اما به هیچ وجه موجب کاهش مصرف سوخت نخواهد شد. اگر قیمت بنزین به صورت منطقی و تک نرخی تعیین شود بسیاری از مسائل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی دولت و جایگاه داران حل شده و آسایش مردم نیز تامین خواهد شد.
وی در پایان با توجه به برخی خبرها مبنی بر تاثیر افزایش قیمت بنزین در کاهش مصرف تاکید کرد: در یک هفته اخیر مصرف بنزین کاهش نداشته است بلکه در یک هفته گذشته میزان مراجعه و مصرف بنزین افزایش نیز داشته به طوری که بر اساس آخرین ارزیابی ها در یک هفته اخیر کمتر از ۱۰ درصد بنزین آزاد صورت گرفته و بالای ۸۰ درصد از مراجعان از بنزین سهمیه ای استفاده کردند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/5
چه افزایش داشته چه کاهش من که ماشین بیرون نبردم فقط بنزین زدم سهمم نسوزه و تا حالا ماشین نبردم بیرون و خیلی حس خوبی دارم و راضیم از خودم که منی که همیشه با ماشین میرفتم ۲ هفته اس ماشین نبردم.
1398/9/5
چرا نظرمو تایید نکردید نه بی احترامی داشت نه چیزی