موضوعات داغ

سهمیه بندی بنزین در حوادث ترافیکی چه تاثیری گذاشته است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران در خصوص طرح زمستانه ناجا اظهار داشت: پس از سپری شدن طرح تابستانه اکنون در آستانه شروع طرح زمستانه هستیم. امسال هم بر اساس موارد قانونی، طرح زمستانه را از تاریخ 20 آذرماه آغاز خواهیم کرد و در این طرح همه دستگاه های امدادرسان و خدماتی پای کار خواهند بود.
به گزارش خودروبانک وبه نقل از فارس، وی در ادامه در خصوص آلودگی هوا و تردد خودروهای فرسوده گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی بر اساس قانون جریمه می شود و این موضوع را شهروندان به خوبی می دانند. شرایط آلودگی هوا یک بخش مربوط به تردد خودرو و بخش دیگر به وضعیت هوا و فصل ربط دارد.
سردار هادیانفر در پاسخ به این سوال که شما پیش از این گفته بودید طرح سهمیه بندی بنزین در حوادث ترافیکی بی تاثیر بوده است، بیان داشت: من در جلسه ای برای فرماندهان پلیس راه و راهور صحبت کردم و نگفتم بی اثر است. در آن جلسه بر اساس تحلیل های ناشی از افزایش قیمت بنزین در بین سال های 86 تا 93 صورت گرفت، در آن مقطع سهمیه بندی بنزین حدود 3 درصد بر کاهش تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی اثرگذار بوده است.
رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه تصریح کرد: در آن جلسه گفتم که از زمان آغاز سهمیه بندی بنزین، تا کنون این طرح تاثیر محسوسی بر کاهش ترافیک و تعداد کشته شدگان نداشته است. البته امیدواریم با گذشت زمان اثرگذاری مد نظر مسئولان ایجاد شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد