موضوعات داغ

تهران تا کاسپین با پیرمردهای آلمانی؛ گزارش رالی کلاسیک خودروها ب‌ام‌و، مینی و فولکس‌واگن

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
روزهای پایانی هفته گذشته شاهد برگزاری رالی کلاسیک تهران کاسپین توسط شرکت پرشیاخودرو و کلوپ فولکس‌واگن ایران بودیم. این برنامه با حضور خودروهای کلاسیک فولکس‌واگن، ب‌ام‌و و مینی، صبح روز چهارشنبه از محل دفتر مرکزی شرکت پرشیاخودرو آغاز شد و شرکت‌کنندگان تهران را به مقصد نمک‌آبرود در استان مازندران ترک گفتند. نکته قابل توجه در این تور، حضور لاله صدیق به‌عنوان سفیر فولکس‌واگن در ایران بود.

تور رالی خودروهای کلاسیک بی ام و

تور رالی خودروهای کلاسیک بی ام و

همچنین با توجه به حمایت شرکت پرشیاخودرو از برگزاری این رالی تفریحی، خودروهای امدادی این شرکت نیز در طول سفر، شرکت‌کنندگان را همراهی کردند تا در صورت بروز مشکل و حادثه به یاری آن‌ها بپردازند. نکته جالب توجه درخصوص این رالی، حضور برخی از مدل‌های مدرن فولکس‌واگن و ب‌ام‌و بود. این در حالی است که انتظار می‌رفت تنها شاهد حضور خودروهای کلاسیک از برندهای مذکور باشیم.

بی ام و سری 7 نسل سوم

بی ام و سری 7 نسل سوم

با این وجود در برخی مواقع حضور نمونه‌های کلاسیک در کنار مدل‌های مدرن، صحنه‌ای دوست‌داشتنی و جذاب را رقم می‌رد که سیر تکامل و پیشرفت آن برند را به نمایش درآورده بود. به‌عنوان مثال حضور چند دستگاه فولکس‌واگن گلف GTI در کنار نسل‌های پیشین این خودرو موجب می‌شد تا سیر تکامل این هاچ‌بک آلمانی و همچنین اصالت در طراحی آن‌ها به‌خوبی نمایان شود.

بی ام و سری 3 نسل دوم

بی ام و سری 3 نسل دوم

از طرف دیگر حضور برخی نمونه‌های کلاسیک کمیاب ب‌ام‌و در این رالی سبب شد تا ارزش آن دوچندان شود. به‌عنوان مثال می‌توان به ب‌ام‌و 2800 اشاره کرد که هر کلکسیونری آرزوی داشتن آن را در مجموعه خود می‌کند. از طرف دیگر نسل سوم ب‌ام‌و سری 7 که با کد اتاق E38 شناحته می‌شود، یکی از خودروهای جذابی است که به تعداد محدودی در کشور یافت می‌شود. از سایر مدل‌های حاضر در این برنامه می‌توان به ب‌ام 318، 518، 2002، 530، 320 و E46 اشاره کرد.


همچنین حضور انواع مدل‌های کلاسیک فولکس‌واگن یکی دیگر از جاذبه‌های این برنامه به‌شمار می‌رفت. زیرا برخی از مدل‌های این برند نظیر بیتل، خودرویی دوست داشتنی است که برای اکثر علاقه‌مندان به خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه‌بر آن تعداد قابل توجهی گلف از چندین نسل مختلف نیز به چشم می‌خورد. از سوی دیگر علاوه‌بر مدل‌های سواری، شاهد حضور ون‌های ترنسپورتر فولکس‌واگن بودیم که به دلیل رنگ‌بندی‌های متنوع، مناظر زیبا و دیدنی را خلق کرده بوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد