موضوعات داغ

شرکت چینی گک از خودرو مفهومی الکتریکی ENO-146 رونمایی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چین در حال به نمایش گذاشتن تکنولوژی‌های جدید خودش در صنعت خودرو و برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای برقی در آينده است. بازار خودرو چین تا سال ۲۰۳۵ انحصارا در اختیار خودروهای الکتریکی قرار خواهد گرفت. تکنولوژی باتری کنونی در چین می‌تواند مسافت طی شده خودروها با هر بار شارژ را سالانه ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر افزایش دهد. چین امیدوار است همه مردم دنیا را به خرید خودروهای الکتریکی ترغیب کند.
در گامی بزرگ به سمت الکتریکی کردن بازار خودرو، شرکت گک از خودرو مفهومی ENO-146 در نمایشگاه خودرو گوانگ‌ژو ۲۰۱۹ رونمایی کرد.
مدل ENO-146 با ضریب آیرودینامیک ۰.۱۴۶ به عنوان آيرودینامیک‌ ترین خودرو مسافربری دنیا لقب گرفته و ظاهر خاص آن نقش مهمی در مسافت طی شده با هر بار شارژ آن دارد که ۱۰۰۰ کیلومتر در شرایط ثابت با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این مدل تحت شرایط واقعی توانسته با یکبار شارژ مسافت ۶۰۰ کیلومتری را طی کند.
طراحی ENO-146 به سرپرستی ژانگ فن مدیر بخش طراحی و نایب رئيس بخش تحقیقات گک انجام شده است. ژانگ فن قبل از پیوستن به اک ۱۲ سال عضو تیم طراحی مرسدس بنز بوده است.

ENO-146

ENO-146

ENO-146 از درب‌های خفاشی، پیکربندی ۶ صندلی خاص برای سرنشیان و فرمانی بهره می‌برد که با نمایشگر دیجیتالی واقعیت افزوده یکپارچه شده که چنین چیزی برای اولین بار حتی بین خودروهای مفهومی دیده می‌شود. نبود داشبورد سنتی باعث افزایش فضای داخلی، ورود و خروج راحت و فضایی لوکس و جذاب شده است.
سیستم آيرودینامیک پیشرفته این مدل قادر است در سرعت بالا فاصله بین چرخ و گلگیر را کمتر کرده و ورود هوا به دیواره چرخ‌ها را کاهش دهد. کفی کامل زیر خودرو هوا را از زیر گک ENO-146 به جریان انداخته و فضایی کم‌فشار به وجود می‌آورد که ثبات و کشش خودرو را افزایش می‌دهد. زبان طراحی این مدل توسط تیم طراحی به نام انرژی بردار نام‌گذاری شده است.
هنوز مشخصات فنی این خودروی مفهومی مشخص نیست. ENO-146 احتمالا به زودی در کنار دیگر خودروهای برقی این شرکت مثل کراس‌اوور AION LX و سدان AION S به خط تولید الکتریکی این برند اضافه خواهد شد. گک فعلا ظرفیت تولید ۵۰ هزار خودرو الکتریکی را دارد و در حال افزایش آن به ۸۰ هزار خودرو است تا بتواند پاسخگوی بازار الکتریکی در حال رشد چین باشد.
ژانگ فن گفته است گک نیاز بازار به تولید خودروهای مرغوب با استفاده ازتکنولوژی‌های جدید و کیفیت تولید بهبودیافته را درک می‌کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/16
وباز هم خاک بر سر ویران خودرو و سایپا