موضوعات داغ

اسب افسارگسیخته قیمت ها در بازار چرا به اینجا رسید؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان درباره افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: شرکت های خودروسازی هیچ افزایش قیمتی در محصولات خود نداشتنه اند و قیمت خودروهایی که در حال حاضر به فروش می رسد، نرخ بهمن سال گذشته است که با زیان به فروش می رسد. در شرایط کنونی وزیر صمت اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی دهد. همچنین باید بگویم که در سال گذشته سایپا و ایران خودرو هر کدام 8 هزار میلیارد تومان زیان کردند و در سال جاری نیز این دو خودروساز تا کنون 5 هزار میلیارد تومان ضرر کرده اند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: افزایش قیمت فعلی در حاشیه بازار رخ داده و قیمت کارخانه ای آن تغییر نداشته است. مبالغ سرگردان در بازار خودرو بالغ بر 2هزار میلیارد تومان است و از این رو تقاضا برای ثبت نام خودرو افزایش می یابد تا پس از خریداری این خودروها، آنها را در حاشیه بازار به فروش برسانند.
دبیر انجمن خودروسازان در ادامه افزود: وزارت صمت برای کوتاه کردن دست دلالان تمهیداتی مانند هر کارت ملی یه خودرو را اجرایی کرد، اما برخی از این شرایط سوءاستفاده کردند و کارت ملی افرادی که متقاضی نبودند را اجاره کردند.
نعمت بخش در ادامه بیان داشت: بارها به وزیر صمت گفته ایم که می توان از تجربه دهه 70 استفاده کرد . در دهه 70 اختلاف نرخ خودرو تصویب شد که خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد. همچنین نرخ هر کالایی را عرضه و تقاضا تعیین می کند و در حال حاضر خودروسازان به دلیل زیان های مالی که داشته اند، بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهی دارند و قطعه سازان توان تولید قطعه برای افزایش تولید خودرو را به اندازه کافی را ندارند.
وی در ادامه گفت: تولید خودرو در مقایسه با سال گذشته با افت مواجه بوده است. در حال حاضر تنها راه برای کنترل قیمت خودرو، فروش آن در حاشیه بازار است که پیش بینی می شود به محض اجرای آن تقاضا برای خرید خودرو در کارخانه کاهش یابد.
نعمت بخش در پایان تصریح کرد: اکنون پراید در کارخانه 37 میلیون تومان و در حاشیه بازار 50 میلیون تومان قیمت خورده است و این در شرایطی است که قیمت تمام شده آن در بهمن ماه سال گذشته 39 میلیون تومان بوده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/30
همينجور كيلويي و يرخي خبر از هرجا در مياد ميزارين ديگه نه!!

کاهش جزیی قیمت خودروهای داخلی در اولین روز هفته آخر آذرماه + جدول 24 آذر 1398 - 12:00
(اين هم تيتر 5 روز پيش خودتان كه از كاهش ميگفتين درحالي كه اوج افزايش بود)
1398/9/30
مشکل صنعت خودرو وجود امثال آقای نعمت بخش،نعمت زاده و بقیه آقایون به اصطلاح مدیره