موضوعات داغ

فولکس واگن گلف ۸ با موتور خاموش حدود ۴ دقیقه قابلیت رانندگی دارد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فولکس واگن گلف ۸ قطعا جذاب‌ترین ماشینی نبود که امسال رونمایی شد، اما این هاچ‌بک کامپکت با توجه به محبوبیت نام گلف در سراسر جهان توجهات زیادی را به خودش جلب کرد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این خودرو رانندگی با موتور خاموش برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت است که قبلا در فیس‌لیفت نسل هفتم گلف با موتور ۱.۵ لیتری TSI ACT با آن آشنا شده بودیم.
حالا این قابلیت رانندگی با موتور خاموش در کنار یک نسخه نیمه هیبریدی از همان موتور به نام eTSI قرار گرفته که این نام نشانگر دوست‌دار محیط زیست بودن این موتور است. در این ویدیو می‌بینیم گلف ۸ برای مدت زمان زیادی بدون استفاده از بنزین حرکت می‌کند.
موتور احتراقی این خودرو به مدت ۳ دقیقه و ۵۱ ثانیه خاموش بود، که همین منجر به میانگین مصرف سوخت ۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای گلف شد. در این تست، گلف ۸ مسافت ۳۳ کیلومتری را طی کرد، که ۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه از آن را با موتور خاموش سپری کرد.
برخی این قابلیت را پایانی برای موتورهای دیزلی می‌دانند، چون پیشرفت‌هایی که در زمینه موتورهای بنزینی صورت گرفته باعث شده آن‌ها به اندازه موتورهای TDI که زمانی بر جاده‌های اروپا تسلط داشتند بهینه باشند. افزایش خودروهای هیبریدی و الکتریکی را هم در نظر بگیرید و به این نتیجه می‌رسید که موتورهای دیزلی دیگر محبوبیت سابق را بین مردم ندارند.
البته فقط مدل‌های گلف که از گیربکس DSG استفاده می‌کنند قابلیت رانندگی با موتور خاموش را دارند، پس اگر دوست دارید همیشه خودتان دنده را عوض کنید، موتور بنزینی باید همیشه روشن بماند. فولکس واگن گفته موتورهای ۱ و ۱.۵ لیتری eTSI – با توان ۱۰۹، ۱۲۹ و ۱۴۸ اسب بخار – به لطف تکنولوژی نیمه هیبریدی و رانندگی با موتور خاموش می‌توانند مصرف سوخت را تا ۱۰٪ نسبت به مدل قبلی کاهش دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد