موضوعات داغ

بالاخره پس از 60 سال ترکیه نیز خودروساز شد!

عکس مطلب اول
هرچند تا کنون خودروهای شرکت‌های معتبری همچون هوندا ، تویوتا ، رنو ، فورد و فیات در ترکیه مونتاژ و حتی به بازار اروپا هم صادر می‌شدند و علاوه برآن، تا کنون صنعت قطعه سازی ترکیه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته ، ولیکن ترکیه صاحب شرکت خودروساز مستقلی نبوده و برند خودرویی ترکیه‌ای نداشتیم . در مراسمی که هفته گذشته در شهر استانبول و با حضور رجب طیب اردوغان برگزار شد ، نمونه‌های اولیه و مفهومی خودروهای ساخت گروه TOGG یا همان “Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu” ترکیه معرفی شدند .

تاگ

تاگ

در این مراسم نمونه‌های اولیه و مفهومی یک سدان و دو کراس‌اوور کوچک معرفی شدند که یکی از این دو کراس‌اوور الکتریکی است . برای مشاهده نمونه‌های نهایی این خودروها در بازار ترکیه باید حداقل تا سال 2022 صبر نمود . تا سال 2030 نیز سه خودرو دیگر در ابعاد و رده‌بندی ابعادی متفاوت به بازار ترکیه عرضه خواهند شد .

تاگ

تاگ

البته برای این منظور شرکت TOGG در این سال‌ها 22 میلیارد لیر ترکیه سرمایه گذاری خواهد نمود و این رویداد نیز 25 هزار فرصت شغلی جدید به بازار کار ترکیه اضافه خواهد نمود . هدف TOGG تولید سالیانه 175 هزار خودرو در پنج مدل متفاوت و ارائه این خودروها به بازار داخلی ترکیه و صادرات به کشورهای همسایه می‌باشد . گروه TOG یا TOGG از مشارکت پنج شرکت تجاری Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell و Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği شکل گرفته‌است .

تاگ

تاگ

با توجه به رشد روزافزون تقاضای خرید کراس‌اوورها و خودروهای الکتریکی ، TOGG نیز یک کراس‌اوور الکتریکی را بعنوان اولین محصول خود به بازار نرکیه عرضه خواهد نمود . حداکثر میزان پیمایش این کراس‌اوور الکتریکی پس از شارژ کامل باطری‌های آن معادل 500 کیلومتر خواهد بود . این کراس‌اوور الکتریکی و نمونه بنزینی آن برروی پلتفرمی از شرکت SAAB ساخته خواهند شد زیرا ترکیه از سال 2015 مالک شرکت SAAB شده‌است و خودرو سدان نیز برروی پلتفرم SAAB 9-3 ساخته خواهد شد . باطری‌های این کراس‌اوور الکتریکی از نوع لیتیوم-یون بوده و در زیر بدنه خودرو قرار دارند و دارای گارانتی 8 ساله می‌باشند . در نمونه چهار چرخ متحرک هر محور داری یک موتور الکتریکی جداگانه است ولی نمونه پایه فقط دیفرانسیل عقب بوده و یک موتور الکتریکی برروی محور عقب خودرو نصب خواهد شد .

تاگ

تاگ

توان ضعیف‌ترین نمونه این کراس‌اوور الکتریکی برابر با 200 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن نیز در حدود 7.8 ثانیه خواهد بود . توان قوی‌ترین نمونه این خودرو الکتریکی نیز برابر با 400 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن نیز در حدود 4.8 ثانیه خواهد بود . نمونه پایه باطری‌ با ظرفیت کمتر دارد و حداکثر میزان پیمایش آن نیز کمتر و معادل 300 کیلومتر خواهد بود . شارژ 80 درصدی باطری‌های این خودرو با شارژر دوفازی در حدود 30 دقیقه طول می‌کشد .

تاگ

تاگ

برای طراحی بدنه این خودرو از شرکت طراحی معروف و معتبر پنین‌فارینا کمک گرفته شده‌است. البته این طرح به تعداد زیادی از شهروندان ترکیه‌ای نمایش داده شده و این طرح نیز مورد پسند ایشان بوده و این شهروندان موافقت خود با این طرح را اعلام نموده‌اند .

تاگ

تاگ

در پایان شما را به دیدن ویدئو کراس‌آوورهای TOGG و تصاویر دیگری از خودروهای TOGG دعوت می‌کنیم

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/11
و خاک بر سر لگن سازهای داخلی ما
1398/10/11
نمیدنم چرا ابنها از ایران خودرو و سایپا الگو بر نمیدارن، جلو واردات رو ببند بعد پراید 50 میلیون پیش فروش کن
1398/10/11
پراید DX131 پلاس کی پیش فروش میشه؟؟؟!!!!
1398/10/11
داداش این که گندش در اومد یه کانسپ ایتالیای بوده فروختن به اینا‌
1398/10/12
کاش ایرانی ها هم برن از اونا بخرن. هرچی باشه از پراید و سمند و پارس بهتره😐