موضوعات داغ

تولید جهانی رنو لوگان سدان به احتمال زیاد متوقف می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رنو سیمبل خودروی سدان کوچک شهری است که اولین نسل آن در سال 1999 عرضه شد. رنو سیمبل در ادامه راه و در نسل سوم، جایگزین رنو تندر 90 شد و خودرویی است که در بازارهای خارجی آن را با نام داچیا لوگان می شناسند. رنو سیمبل دارای پیشرانه های مختلفی از جمله 1.2 لیتری و یا 1.4 لیتری است، ولی در ایران با پیشرانه 1.6 لیتری عرضه شده و به عنوان یک خودروی اقتصادی، همزمان با کشورهای ترکیه و برزیل در اختیار مشتریان ایرانی هم قرار گرفته است.
حال باتوجه به ادعای منابع خبری، این احتمال وجود دارد که شرکت خودروسازی رنو و همچنین داچیا باتوجه به فروش بسیار پایین خودروهای سدان در بازارهای جهانی و همچنین روند ادامه دار آن طی سال های اخیر که قطعا به سال های آینده نیز کشیده خواهد شد، تصمیم به توقف تولید نسخه سدان رنو سیمبل خواهند داشت و آنطور که پیش بینی شده، قرار است یک نسخه جدید فست بک که تصاویر گرافیکی و احتمالی آن آماده شده است، جایگزین نسخه سدان در بازارهای جهانی شود که در این نسخه مشتریان می توانند فضای بیشتری نسبت به نسخه سدان بویژه در قسمت بار خود داشته باشند.
صحبت از رنو سیمبل شد، باید یادآور شویم که خودروی مذکور در بازار کشور با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و همچنین متصل به یک جعبه دنده 4 سرعته خودکار در دسترس مشتریان داخلی قرار گرفته است که خروجی قدرت آن در دور موتور 5750 دور بر دقیقه به چیزی حدود 105 اسب بخار و همچنین حداکثر خروجی گشتاور آن هم در دور موتور 3750 دور بر دقیقه به حداکثر 145 نیوتن متر خواهد رسید که حاصل ارسال این نیرو به چرخ ها می تواند شتاب صفر تا صد 10.1 ثانیه و حداکثر سرعت 175 کیلومتر برساعت باشد.

رندر گرافیکی رنو  سیمبل فست بک

رندر گرافیکی رنو سیمبل فست بک

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد