موضوعات داغ

در تهران دیگر پلاک تاکسی صادر نمی‌شود؛ تعداد بیش از حد تاکسی در تهران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
براساس اخبار رسیده شهرداری تهران صدور پلاک تاکسی در پایتخت را متوقف کرده و 80 هزار تاکسی موجود در این شهر را نه تنها کافی بلکه بیش از اندازه نیز دانسته است.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تارنمای ثبت‌نام طرح توسعه تاکسی‌های پایتخت بسته شده و دیگر متقاضیان تاکسی در تهران نمی توانند جهت دریافت پلاک تاکسی اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در این خصوص توضیح داد: «طرح توسعه تاکسی در پایتخت بسته شده و علت آن نیز تکثر پلاک تاکسی در این شهر است. دستور برای راه اندازی مجدد تارنمای این طرح نیز در حوزه اختیارات وزارت کشور است.»
گفته می شود ظرفیت واقعی تعداد تاکسی های پایتخت رقمی در حدود 50 هزار است و 30 هزار پلاک ت مازاد ظرفیت در پایتخت تردد می کنند.
یکی از علل اصلی که منجر به بسته شدن پرونده صدور "پلاک ت" (تاکسی) در پایتخت شده طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی است.
به این ترتیب به نظر می رسد که شهرداری و سازمان تاکسیرانی به دنبال آن اند که بار حمل و نقل عمومی در تهران را به دوش تاکسی های اینترنتی و مسافربرهای شخصی بیندازند. با این کار طرح نوسازی ناوگان تاکسی رانی نیز به حاشیه کشیده خواهد شد. باید منتظر ماند و دید آیا مسافربرهای شخصی اینترنتی می توانند پاسخگوی نیاز شهروندان تهرانی باشند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/17
در تهران همه مسافرکش هستند.
موضوع امروز و دیروز هم نیست دهه ۷۰ شمسی چنان‌چه در میدان هفت تیر می ایستادید از هر ۱۰ خودرو ۹ خودرو تاکسی نارنجی و خط نارنجی بود!