موضوعات داغ

موج دیگری از بی‌ثباتی در بازار خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
تحولات اخیر سیاسی و احتمال وقوع جنگ در طی یک هفته گذشته بازار خودرو را نیز همچون مابقی بازارها تحت تاثیر قرار داده و قیمت ها به سمت افزایشی شدن حرکت کرده اند.
به نقل از دنیای اقتصاد، در شرایط عادی عواملی همچون میزان تولید و عرضه خودرو از جانب خودروسازان مشخص کننده قیمت خودرو است اما در طی هفته گذشته هر رویداد جدی فارغ از میزان اهمیت بر قیمت خودرو تاثیر گذاشته است چرا که خودرو در کشور ما یک کالای سرمایه ای محسوب می شود. در همین راستا هرچند خودروسازان در طی یک هفته گذشته همچون دو ماه قبل میزان تولید یکسانی داشته اند اما قیمت ها به خصوص در اوایل هفته افزایشی شده اند. البته لازم به ذکر است که هرچند بازار با نوسان بیشتری مواجه می شود تعداد مشتری ها موجود در آن نیز کمتر شده و عملا رکود کاملا بازار خودرو را در برگرفته است.
از قیمت ها چه خبر؟
در حال حاضر پراید 11 به عنوان گران ترین محصول خانواده پراید با قیمت 56 میلیون تومان داد و ستد می شود. تیبا صندوقدار و تیبا 2 نیز در بازار طی این هفته به ترتیب 64 میلیون و 500 هزار و 69 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.
به گفته فعالان بازار قیمت ساندرو اتومات معمولی این روزها در بازه 218 تا 222 میلیون تومانی در نوسان است. قیمت ساندرو استپ‌وی اتومات نیز در بازه 237 تا 242 میلیون تومانی قرار دارد. سراتو نیز با قیمت 335 میلیون تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه می‌شود.
در خصوص محصولات پژو، پژو 206 تیپ 2 فول با یک جهش 2 میلیون تومانی با قیمت 95 میلیون تومان در بازار قابل خریداری است. تیپ 5 فول همین خودرو نیز در ازای دریافت 118 میلیون تومانی از سوی فروشندگان به متقاضیان تحویل داده می‌شود. قیمت 206 در حال حاضر با قیمت 117 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سمند EF7 نیز در مدل بنزین‌سوز قیمتی معادل 101 میلیون تومان در بازار دارد. مدل دوگانه سوز این خودرو تحت تاثیر افزایش بهای بنزین و سهمیه بندی آن 125 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. مدل دوگانه سوز پژو پارس نیز به 130 میلیون تومان رسیده است. در حالی که همین خودرو با موتور تک‌سوز 105 میلیون و 500 هزار تومان در بازار قیمت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد