موضوعات داغ

تویوتا یاریس GR رونمایی شد؛ قدرتنمایی تویوتا با موتور 3 سیلندر!

عکس مطلب اول
تویوتا از مدل قدرتمند یاریس با نام GR رونمایی کرد.
این خودرو را باید رقیب فورد فیستا ST و رنو کلیو RS و فولکس واگن پولو GTI دانست. با این وجود این سوپر مینی ژاپنی با اختلاف زیادی قوی تر از رقبای خود است و در ضمن از سیستم چهارچرخ محرک نیز استفاده می کند.
تویوتا برای این کار در قسمت جلوی این یاریس از پلتفرم GA-B و در قسمت پشت آن از پلتفرم GA-C استفاده کرده است. این کار به آنها اجازه داد تا بتوانند این خودرو را به صورت دو دیفرانسیل تولید کنند. سیستم تعلیق یاریس GR نیز متفاوت بوده و از سیستم دوبل جناغی در جلو استفاده شده است. توان ترمز این خودرو نیز توسط دیسک ترمز خنک شونده ی 356 میلیمتری در جلو و 297 میلی متری در عقب تامین می شود. کالیپر ترمز در جلو از نوع چهار پیستونه و در عقب از نوع دو پیستون است.

تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR

قدرت یاریس GR از موتور 1.6 لیتری 3 سیلندر توربو تامین می شود که می تواند 257 اسب بخار قدرت و 360 نیوتون متر گشتاور تولید کند. نسخه ی بازار ژاپن این خودرو 268 اسب بخار قدرت و 370 نیوتون متر گشتاور دارد.
این موتور به یک گیربکس 6 دنده ی دستی متصل است و نیرو را به هر دو محور انتقال می دهد. در مدل Circuit Pack دیفرانسیل های عقب و جلوی این خودرو نیز هر دو از نوع لغزش محدود هستند. این پکیج امکانات اضافی مانند رینگ های 18 اینچی فورج کاری شده با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت 4S با ابعاد 225/40 و سیستم تعلیق تقویت شده را هم به یاریس GR اضافه می کند.

تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR دارای ۳ حالت رانندگی نرمال، اسپرت و پیست است و با تغییر آنها نیروی بین محور جلو و عقب به صورت 60:40 یا 30:70 و یا 50:50 می تواند تغییر کند. در هر یک از حالت نیز این ضرایب بسته به شرایط جاده می توانند به صورت اتوماتیک تغییر کنند. همچنین امکان ارسال صد درصد نیروی موتور به محور جلو نیز در شرایطی خاص وجود دارد.

تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR با وزن 1280 کیلوگرم دارای نسبت اسب بخار به وزن 4.9 کیلو بر اسب بخار است. این خودرو با این مشخصات می تواند در 5.5 ثانیه به سرعت 100 برسد و حداکثر سرعت آن هم به صورت الکترونیکی روی 230 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
از دیگر مشخصه های این سوپر هاچ بک باید به سقف کوتاه تر، درهای بدون فریم، ورودی هوای پهن تر در جلو، گلگیرهای عضلانی تر، باله ی روی سقف، دیفیوزر عقب و خروجی های اگزوز دوتایی اشاره کرد.

تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR

درون کابین نیز مشخصه های اسپرتی مانند چرم مشکی و آلکانترا با دوخت قرمز دیده می شوند. صندلی های جلوی یاریس GR از نوع باکتی بوده و نشان GR روی پشت سری های آنها به چشم می خورد. فرمان و پشت آمپرهای مدل GR نیز با یاریس های عادی فرق دارد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/22
عجب اووووووووفیییییییییییی هستش ماشالا
1398/10/22
از موتور 3 سیلندر 1600 با توربو 257 اسب استخراج میکنن با شتاب 0 تا 100 5.5 . دمشون گرم.
1401/3/24
به این میگن ماشین، TU5هم 1600ccهسته😂