موضوعات داغ

نسخه قدرتمندی از تویوتا هایلوکس به صورت مخفیانه در دست ساخت است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سال گذشته خبر ساخت تویوتا هایلوکس اسپرت GR با موتور V6 برای بازار آمریکای جنوبی اعلام شد. آن زمان شعبه تویوتا در نیوزلند گفته بود این هایلوکس وارد این کشور نمی‌شود. اما تویوتا به تازگی نام هایلوکس GR را با علامت تجاری مخصوص استرالیا به ثبت رسانده است. حالا به نظر می‌رسد تویوتا به دنبال ساخت رقیبی شایسته برای فورد رنجر رپتور است. این شرکت قبلا گفته هر مدلی با برند GR با اصلاحات قابل توجهی در پیشرانه ساخته می‌شود. سخنگوی تویوتا سال گذشته در این باره گفته بود:
بازار استرالیا همیشه تقاضای زیادی برای مدل‌های قدرتمند داشته است، اما فعلا محصولی برای عرضه در آن‌جا معرفی نکرده‌ایم. اما همان‌طور که قبلا اعلام کردیم، احتمال عرضه یک مدل GR در این بازار را رد نمی‌کنیم. ما از هایلوکس در رالی داکار استفاده کردیم، پس احتمال ساخت مدلی شبیه آن در آینده را رد نمی‌کنیم.
شان هنلی نایب رئیس بخش فروش و بازاریابی تویوتا هم گفته است:
همیشه تقاضا برای تویوتاهای قدرتمند وجود دارد. به نظرم مشتریان خواستار یک تویوتا هایلوکس GR هستند. چنین مدلی قطعا مورد رضایت مردم قرار خواهد گرفت. اما فعلا برنامه‌ای برای تولید آن نداریم.
البته ثبت اختراع و علامت تجاری روش استانداردی برای خودروسازان است و به این معنا نیست که قرار است یک مدل دوباره به فروش برسد. شاید تویوتا فقط می‌خواهد از نام برند GR در کنار تویوتا هایلوکس محافظت کند.
به نظر می رسد موفقیت رنجر رپتور که سال ۲۰۱۹ حدود ۵۰۰ نسخه از آن در نیوزلند فروخته شده شاید باعث شود تویوتا درباره عرضه رقیبی برای آن تجدیدنظر کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/29
گزینه ی خوبیه برای کشور ما که حسرتش را بخوریم.به جای لذت بردن از آفرود با هایلوکس v6 با هزینه کمتر از قلیان برازجان که تولید داخل هم هست لذت می بریم و از تولید داخلی حمایت می کنیم.